تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا با توجه به سخنرانی دیروز ماریو دراقی ریس بانک مرکزی اروپا در خصوص اتخاذ سیاست های انبساطی در ماه مارس کماکان چشم انداز حرکت این زوج برای ما نزولی است و اهداف حرکت نزولی به ترتیب نرخهای ۱٫۰۷۸۵ ، ۱٫۰۷۸۰ ، ۱٫۰۷۶۰ و ۱٫۰۷۵۰ هستند و برای امروز سطوح مقاومت ۱٫۰۸۸۰ ،۱٫۰۸۸۵ و ۱٫۰۹۰۰ می توانند فرصتی برای ورود مجدد فروشندگان یورو در مقابل دلار آمریکا باشند.

امروز با انتشار اخبار مثبتی در بازار همراه بود که موجب تقویت جریان ریسک پذیری و افزایش سهام و قیمت نفت در بازارها گردیده است و در زوج ارز پوند – دلار آمریکا با توجه به حرکت اصلاحی از سطح ۱٫۴۰۸۰ اگر حرکت صعودی قادر به استمرار حرکت خود باشد، آنگاه انتظار می رود سطوح مقاومتی بر روی نرخهای ۱٫۴۳۶۰ (پایین ترین سطح ۱۴ ژانویه) و در ادامه ۱٫۴۴۰۰ و ۱٫۴۴۲۹ (بالاترین سطح ۱۵ ژانویه) باشیم و بری امروز سقوط قیمت به زیر سطوح ۱٫۴۲۰۰ ، ۱٫۴۱۶۵ ، ۱٫۴۱۶۰ و ۱٫۴۱۵۰ می توان پوند را به نرخهای پایین ۱٫۴۰۸۰ بکشاند.

بحث در خصوص ادامه یا توقف افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا هفته آینده به نتیجه خواهد رسید و چنانچه می دانیم بازار به سنّت همیشگی خود، قبل از اعلام اخبار بسیار مهم، در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار اعلام خبر باقی خواهد ماند. از این رو مهمترین رویداد خبری هفته آینده اعلام تصمیمات کمیته سیاستگذاری پولی ایالات متحده (FOMC) است و بازار از این جهت به آن علاقمند است که ممکن است اطلاعاتی در خصوص چشم انداز نرخ بهره منتشر شود.

در قیمت جهانی اونس طلا هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی بین سطوح ۱۰۹۰ و ۱۱۱۱ با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه اعلام خبر داشت. با نگاهی به نمودارهای بازار، می توان پیش بینی کرد که هفته بعد خبر بانک مرکزی آمریکا با واکنشهای قابل توجهی همراه خواهد بود.

در سایر تحولات سرانجام پس از سپری شدن هفته های سیاه برای قیمت نفت از روز گذشته قیمت نفت به شدت افزایش یافته است و هرچند از نقطه نظر تکنیکی انتظار چنین حرکتی از نزدیکی سطوح حمایت ۲۸٫۹۷ و ۲۷٫۰۷ دلار/بشکه وجود داشت اما موتور این حرکت برق آسا را استقرار یک جبهه هوای سرد در آمریکا و اروپا روشن کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال در قیمت نفت خام سبک آمریکا فروشندگان برای بازگرداندن و تثبیت کندل روزانه قیمت به سطوح پایین ناحیه حمایت ۲۸٫۹۷ و ۲۷٫۰۷  کار سختی را در پیش دارند و این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

با توجه به افزایش اخیر قیمت نفت تردیدی نیست که روند حرکت در کوتاه مدت را هم اکنون خریداران در دست دارند. به نظر می رسد که به تدریج از استمرار فشارهای نزولی قیمت نفت کاسته خواهد شد. همانطور که امروز بدان اشاره کردیم در سطوح بالای ۳۰٫۸۵ می توان اقدام به ورود برای پوزیشن خرید نمود و هدف را می توان سطح ۳۲٫۲۹ تعیین نمود و برای امروز در کوتاه مدت اکنون باید استراتژی خرید در نرخهای بالای سطح ۳۰٫۸۵ دلار در هر بشکه را بکار بگیریم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام