تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست و تثبیت بالای سطح مقاومت ۳۲٫۲۹ دلار/بشکه به سوی سطوح ۳۳٫۷۳ و ۳۴٫۶۶ افزایش یابد که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی براساس کاهش اخیر قیمت از سطح ۳۸٫۳۹ (بالاترین سطح ۴ ژانویه) به ۲۶٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است و این مساله نشان می دهد که قیمت نفت توانسته مقداری خود را به بالای سطح مقاومت ۳۲٫۲۹ برساند.

در چارت پایین هر چند مجدد به پایین این سطح رسیده است اما انتظار داریم هر گونه حرکت نزولی در حوالی سطح حمایت ۳۰٫۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف شود و دوباره به سوی سطح مقاومت ۳۲٫۲۹ افزایش یابد که می تواند فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید مجدد ایجاد کند.

بارش برف و کولاک سنگین در سواحل شرقی آمریکا تقاضا را برای سوخت افزایش داده و موجب بالا رفتن قیمت نفت شده است و همچنین بسته شدن موقعیت های فروش قبلی باعث رشد قیمت نفت شده است و از نظر تکنیکی همچنان احتمال ادامه حرکت افزایشی وجود دارد.

بررسی الگوی ایجاد شده در اثر تقابل نیروهای عرضه و تقاضا نشان می‌دهد که روند افزایشی قیمت نفت ممکن است تا نرخ ۳۳٫۷۳ و حتی بالا‌تر از آن یعنی تا سطوح ۳۴٫۶۶ و ۳۵٫۵۱ ادامه یابد و دست کم در کوتاه مدت می تواند امیدهای تازه ای را برای بازار به ارمغان بیاورد.

بنابراین برای امروز همچنان باید در انتظار ادامه حرکت افزایشی باشیم و از این رو، معامله گران در نرخهای پایین مقداری وارد پوزیشن خرید خواهند شد و در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۳۲٫۲۹ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن قیمت نفت تا سطح ۳۳٫۷۳ دلار/بشکه صعود خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطوح مقاومت ۳۲٫۷۲ و ۳۲٫۸۱ دلار/بشکه مواجه شود و برای مدت کوتاهی در اطراف این سطح در نوسان باشد یا مقداری به سوی سطح حمایت ۳۰٫۹۸ اصلاح کند و پس از آن دوباره تقویت شود.

همانطور که در نمودار پایین به وضوح مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی از سطح ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح ۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است که این سطح بسیار نزدیک به سطح مقاومت ۳۲٫۸۱ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

چنانچه قیمت نفت برنت بتواند با قدرت از این سطوح عبور کند زمینه را برای صعود بیشتر به سوی سطوح ۳۴٫۸۶ و ۳۶٫۲۰ فراهم می آورد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند و اهداف فوق نزدیک به سطح ۳۵٫۹۸ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۵) می باشد.

برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت برنت بالای سطوح ۳۰٫۹۸ و ۲۹٫۸۵ تثبیت شده است به باور ما شکسته شدن سطوح ۳۲٫۷۲ و ۳۲٫۸۱ نشانه ای از احتمال شروع حرکت صعودی جدید به سطح ۳۶٫۲۰ است و ادامه سرما در آمریکا و بسته شدن موقعیت های فروش قبلی نشان می‌دهد که قیمت نفت برنت می‌تواند به سطوح بالاتر ۳۲٫۷۲ و ۳۲٫۸۱ دلار/بشکه هدایت شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت