تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۴۱۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۴۳۸۱ ریزش کند که این موضوع را ناتوانی قیمت مس در عبور از سطح مقاومت ۴۴۸۳ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است و این دومین باری است که قیمت مس موفق به شکست سطح مقاومت ۴۴۸۳ نمی شود.

براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است عدم توانایی قیمت در گذر از سطح مقاومت ۴۴۸۳ به معنای آن است که حرکت اصلاحی اخیر از سطح ۴۳۱۸ تکمیل شده است و ممکن است قیمت مس به سوی سطح ۴۳۸۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) کاهش یابد.

برای امروز ریزش قیمت مس به سطح ۴۴۱۵ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۴۴۲۰ می باشد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۴۵۵ به منزله ی گسترش موج اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۴۴۸۳ خواهد بود که در چارت پایین مشخص است.

با این دید احتمالا قیمت جهانی مس نیروی لازم برای شکست سطح مقاومت ۴۴۸۳ را از دست داده است و برای امروز حرکت نزولی کماکان پایدار باقی است و از این رو، امروز انتظار داریم که قیمت در محدوده مقاومت ۴۴۸۳ متوقف بماند.

در چارت پایین این سطح مقاومت مستحکمی را برای هر گونه حرکت افزایشی ایجاد کند و برای امروز تا زمانیکه قیمت مس پایین سطح مقاومت ۴۴۵۵ قراردارد تمایلی برای ورود به پوزیشن خرید نخواهیم داشت و با شکست سطح حمایت ۴۴۱۹ زمینه برای ورود به پوزیشن فروش مس با هدف ۴۳۸۱ دلار/تن فراهم آورده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۱۴۷۸ و ۱۵۱۱ دلار/تن در نوسان باشد و پس از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح ۹ سپتامبر) تشکیل شده است.

برای امروز چنانچه سطح حمایت ۱۴۷۸ شکسته شود زمینه را برای ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۱۴۵۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و شکست سطح مقاومت ۱۵۱۱ زمینه را برای ورود به پوزیشن خرید با تارگت ۱۵۳۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۴۷۸ دلار/تن و شکست این سطح خبر می دهد و در واقع، با توجه به حاکم بودن روند نزولی، ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی باشیم اما با این حال برای امروز حرکت آلومینیم آلیاژی هنوز در محدوده مشخصی قرار گرفته است و بنابراین، همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم.

از این رو در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت یا حمایت بطور کامل شکسته شود و از این محدوده خنثی خارج شود و حرکت در مسیری مشخصی ادامه یابد که این محدوده رنج و خنثی را در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم