تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در سایر تحولات برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری با توجه به شکست سطح ۹۹٫۳۲ به سوی سطح مقاومت ۱۰۰٫۲۷ افزایش یابد و اگر این سطح هم شکسته شود باعث تقویت بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۰۰٫۸۵ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱ – ۳ از سطح ۹۳٫۸۰۶ (پایین ترین سطح ۱۵ اکتبر) تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۰۰٫۸۵۳ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می باشد. در چارت پایین مشخص است که قیمت شاخص دلار آمریکا در موج افزایشی ۳ – ۳ قرار گرفته است که در این موج از قدرت و پتانسیل خوبی برای رسیدن به سطح ۱۰۰٫۸۵۳ برخوردار است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به پایین سطح ۹۹٫۱۱۳ (پایین ترین سطح ۲۲ ژانویه) به معنای بازگشت و حرکت اصلاحی به سوی سطح ۹۸٫۳۸۴(خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می باشد.

از دیدگاه نموداری با جای گرفتن شاخص دلار آمریکا بالای سطح ۹۹٫۳۲۷ روند نزولی در بین سطوح حمایت ۹۷٫۸۰ و ۹۶٫۸۵۸ به پایان رسیده و احتمال شکل‌گیری موج افزایشی تا سطح ۱۰۰٫۲۷ یا بالاتر از آن وجود دارد.

در چارت پایین سطح مقاومت ۱۰۰٫۲۷ در هفته‌های گذشته یک بار مانع تقویت بیشتر شده و گذر کردن شاخص از این سطح در هفته جاری نشانه آن است که بازار تمایل زیادی برای تقاضای شاخص دلار آمریکا تا سطح ۱۰۰٫۸۵۳ خواهد داشت که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا می توان در سطوح بالا و در نرخهای ۱٫۰۸۵۰ ، ۱٫۰۸۸۰ ، ۱٫۰۸۸۵ و ۱٫۰۹۰۰ برای ورود به پوزیشن فروش اقدام نمود و در انتظار ریزش قیمت به سطوح ۱٫۰۷۸۵ و ۱٫۰۷۸۰ بود تا فرصتهایی برای فروش جدیدی با تارگتهای ۱٫۰۷۶۰ و ۱٫۰۷۵۰ فراهم شود.

در این زوج ارز سطوح مقاومت ۱٫۰۸۴۳ و ۱٫۰۸۶۱ (کف ابر ایچیموکوی تایم فریم یک ساعته و روزانه) و پس از آن سطوح ۱٫۰۸۶۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و ۱٫۰۸۷۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) مقاومتهای مهم یورو محسوب می شوند و تا زمانیکه قیمت یورو پایین این سطوح قرار دارد، فرصتهایی را برای ورود فروشندگان فراهم خواهد کرد.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز توجه داشته باشید که در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۴۲۰۰ و سقوط قیمت به نرخهای پایین فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش با حد تارگتهای پایین ۱٫۴۱۵۰ ، ۱٫۴۱۳۰ ، ۱٫۴۱۰۰ و پس از آن ۱٫۴۰۸۰ و ۱٫۴۰۵۰ فراهم خواهد شد. برای امروز نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۴۳۵۰ ، ۱٫۴۳۶۵ ، ۱٫۴۳۷۰ و ۱٫۴۴۰۰ فرصتی برای فروشندگان خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله شوند و این الگو نشان می دهد که فروشندگان همچنان تمایل به ورود داشته و تاییدی بر استمرار روند نزولی است.

این هفته، تمرکز اصلی بازار به اعلام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه است و انتظار می رود، بانک مرکزی آمریکا موضع خود مبنی بر تثبیت نرخ بهره در سطوح فعلی را اعلام کند و کاهش رشد تورم را نیز متذکر شود. ضعف گزارش‌های صنعتی و کارخانه‌ای چین به همراه شرایط ناپایدار بازارهای سهام جهان و کند شدن رشد اقتصادی بین الملل فشار زیادی را بر بازار سهام آمریکا وارد ساخته است.

از زمانی که در ابتدای سال میلادی ۲۰۱۶ ارزش بازار سهام آمریکا با کاهش شدیدی روبه‌ رو شده و بازدهی بازار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا نیز رو به تنزل است، شاخص صنعتی داوجونز در یک موضع کاهشی قرار گرفته است و اکنون با توجه به نگرانی در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد جهانی انتظار بر آن است بانک مرکزی آمریکا عجله ی برای افزایش نرخ بهره در سال جاری نداشته باشد و با لحن ملایم خود خریداران اونس طلا را بار دیگر وارد بازار کند که امروز بدان اشاره کردیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا