تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال خرید را پیش بینی می کنیم و به احتمال زیاد قیمت آن به سوی سطح ۱۱۲۰ افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقامت ۱۱۱۱ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) قرار دارند که سطح مقاومت ۱۱۱۱ با قدرت شکسته شده است و هم اکنون راه برای صعود بیشتر تا سطوح ۱۱۲۰ و ۱۱۳۵ فراهم آمده است.

همانطور که قبلا نیز گفتیم به باور ما این موج افزایشی از قدرت و توانایی زیادی برای رسیدن به سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است. الگوی سر و شانه وارونه که بین ۱۳ ژانویه و ۲۰ ژانویه ساخته شده نیز اشاره به همین هدف ۱۱۲۰ دارد و محتمل ترین سناریوی ممکن است آن که قیمت اونس طلا تا محدوده ۱۱۲۰ و ۱۱۳۵ افزایش یابد.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۱۱۰۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد که باعث اصلاح به سوی سطح ۱۰۹۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. در حال حاضر، همچنان بر این باوریم که نرخهای بالای ۱۱۱۱ مورد توجه خریداران است و اکنون با توجه به نگرانی در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد جهانی و سقوط مجدد بازارهای سهام جهان انتظار بر آن است که قیمت اونس طلا به سوی نقاط بالاتری هدایت شود.

نوسانات بازارهای سهام آسیا، اروپا و آمریکا نشان می دهد که اونس طلا کاملاً به جریان ریسک گریزی حساس است و اکنون با توجه به کاهش شاخصهای سهام بین الملل، تقاضا برای خرید اونس طلا قیمت را به بالای سطح ۱۱۱۱ رسانده است و انتظار داریم خریداران در بالای سطح ۱۱۱۱ وارد بازار شوند و اگر سطح مقاومت ۱۱۲۰ هم شکسته شود، باید به انتظار تقویت بیشتر قیمت تا سطوح ۱۱۲۵ و ۱۱۳۵ باشیم.

در تقویم اقتصادی امروز تنها خبر مهم آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا است که ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد. فردا نیز بانک فدرال رزرو آمریکا بیانیه خود را منتشر خواهد کرد و پیش بینی می کنیم سطح فعلی تورم، بانک مرکزی آمریکا را ناگزیر به اتخاذ سیاست های انقباضی بیشتر نخواهد کرد.

وضعیت نابسامان و بی ثبات بازار سهام و کاهش رشد اقتصاد جهانی و افت قیمت نفت از جمله دلایل مهم برای عدم تغییر نرخ بهره و موضع منفعلانه بانک فدرال در مقابل افزایش نرخ بهره است و اگر فردا لحن بانک فدرال ملایم و ضعیف باشد می تواند به تقویت اونس طلا کمک کند.

در حال حاضر جو ریسک گریزی ناشی از سقوط بازارهای سهام، قیمت اونس طلا را به بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته تقویت کرده است و بنابراین، توجه اصلی بازار بر بیانیه فردا شب بانک مرکزی آمریکا خواهد بود و تا آن هنگام، انتظار می رود اونس طلا طرفداران زیادی را با اهداف مشخص شده در موج C در نمودار پایین به سوی خود جلب کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا