تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۴۴۱۹ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و مقداری به سوی سطح مقاومت ۴۴۸۳ اصلاح کند.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت و مقاومت در خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده اند.

در چارت پایین هدف نزولی ۴۳۸۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) که دیروز بدان اشاره کردیم موقتا خنثی شده است و تنها به شرط آنکه سطح ۴۴۰۶ (پایین ترین سطح ۲۵ ژانویه) شکسته شود باید منتظر ریزش قیمت به سطح ۴۳۸۱ بود. از این رو در کوتاه مدت قیمت ابتدا باید مقاومتهای مهمی را لمس نماید تا پس از آن بتواند پتانسیل لازم برای ریزش به هدف قبلی ۴۴۸۳ را بدست آورد.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۴۴۸۳ شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۴۵۳۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود. از این رو چنانچه قیمت مس به این حرکت صعودی ادامه دهد خواهد توانست به سطوح بالاتری در سطح ۴۵۳۴ برسد که این هدف بستگی به شکست و گذر کامل از سطح مقاومت ۴۴۸۳ دارد.

با احتساب سیگنالهای اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال قیمت اندکی مایل است تا به نقاط بالاتری برسد که البته قدرت این صعود محدود است و فعلا با توجه به قدرت نسبی روند قیمت مس و تثبیت بالای سطح حمایت ۴۴۱۹ افزایش قیمت در حوالی سطح مقاومت ۴۴۸۳ دلار/تن محدود خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح خنثی ۱۴۵۳ و ۱۵۱۱ دلار/تن در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار را مشخص می سازد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح ۹ سپتامبر) تشکیل شده است. بر اساس قضاوت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال هنوز زمان حرکت جدی قیمت فرا نرسیده است اما این زمان نزدیک است.

در چارت پایین تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی یکی از سطوح ۱۴۵۳ یا ۱۵۱۱ را رد نکند جهت خاصی را نمی توان متصور شد. به باور ما در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۴۵۳ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به سطح ۱۴۲۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۵۱۱ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید به سطح ۱۵۳۱ صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال یک محدوده بسیار مهم در فاصله قیمتی ۱۴۵۲ تا ۱۵۱۱ وجود دارد و اکنون قیمت در این ناحیه قرار دارد و با خروج رو به بالای قیمت از این منطقه یعنی سطح ۱۵۱۱ به احتمال قوی صعود آغاز خواهد شد و با خروج رو به پایین از این منطقه یعنی سطح ۱۴۵۲ دلار/تن به احتمال قوی ریزش قیمت شروع خواهد شد. بنابراین آنچه فعلا می توان گفت اینکه برای خروج رو به بالا یا رو به پایین از این ناحیه فعلا باید اندکی صبر و تامل کرد که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم