تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

از ابتدای هفته شاهد موج چندانی در بازار ارز نبودیم که علت اصلی این مسئله انتظار برای انتشار بیانیه فردا شب جلسه بانک مرکزی آمریکا است و از اهمیت بالایی برخوردار است. امروز بازار چندان حرکتی نداشته و در آرامش به کار خود ادامه می دهد.

همه چشم ها به خبر فردا شب بانک مرکزی آمریکا دوخته شده است و زمزمه هایی در خصوص اتخاذ موضع گیری های ملایم و ضعیف در خصوص افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به گوش می رسد. در حال حاضر بازار چندان تمایلی به حرکت ندارد و معامله گران ترجیح داده اند تا هنگام مشخص شدن اخبار فردا شب منتظر بمانند.

برای امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا سطوح ۱٫۰۸۸۰ ، ۱٫۰۸۸۵ و ۱٫۰۹۰۰ پتانسیل ورود فروشندگان را با حد تارگت ۱٫۰۸۱۰ ، ۱٫۰۸۰۰ ، ۱٫۰۷۸۵ و ۱٫۰۷۸۰ و پس از آن سطوح ۱٫۰۷۶۰ و ۱٫۰۷۵۰ دارد و عدم توانایی قیمت یورو در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱٫۰۹۰۰ نشان دهنده انرژی فروشندگان است.

با توجه به سیاست های انبساطی بانک مرکزی اروپا معامله گران به دنبال هر دلیل هستند که بتوانند باز هم به فروش یورو اقدام کنند و این مساله نشان می دهد که تمایل کلی بازار، همچنان فروش یورو را دنبال می کند و یورو شرایط بسیار حساسی را تحمل می کند و این امکان وجود دارد که فروشندگان یورو با گرفتن پوزیشن فروش خود زمینه ادامه حرکت نزولی یورو را بیشتر فراهم کنند.

در سایر تحولات عدم توانایی زوج ارز یورو – ین ژاپن در تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۲۹٫۰۰ می تواند منجر به استمرار حرکت نزولی گردد و برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو به ترتیب در محدوده ۱۲۸٫۴۰ ، ۱۲۸٫۵۰ ، ۱۲۸٫۶۵ ، ۱۲۸٫۷۰ و ۱۲۹٫۰۰ با حد تارگت ۱۲۷٫۶۵ ،۱۲۷٫۶۰ و ۱۲۷٫۴۰ الی ۱۲۷٫۰۰ وجود دارند و معامله گران با ادامه فروش یورو در سطوح بالا قیمت را به سوی سطوح پایین ۱۲۷٫۶۵ و ۱۲۷٫۶۰ هدایت می کنند.

خبری که در حال حاضر بیشتر در بازار مطرح است، امتداد حرکت صعودی قیمت اونس طلا است و امروز بهای طلا به دلیل تقاضای سرمایه گذاران برای خرید دارایی های مطمئن به بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته رسید و هر اونس طلا بالای سطح ۱۱۱۱ دلار معامله شد و اکنون به نظر می رسد که بازار با شکست سطح مقاومت ۱۱۲۰ فاصله چندانی ندارد.

قیمت اونس طلا کاملاً در بالای سطوح حمایت ۱۱۰۳ و ۱۱۱۱ تثبیت شده است و همانطور که امروز بدان اشاره کردیم شکسته شدن سطح ۱۱۲۰ راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۱۳۵ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد تا سطح ۱۱۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که در چارت پایین مشخص شده است. اکنون به نظر می رسد روند افزایشی اونس طلا در حال تثبیت است و چنانچه تا پایان این هفته قیمت در محدوده های بالای ۱۱۰۶ و ۱۱۰۳ قرار گیرد، امکان پایداری روند افزایشی اونس طلا بیشتر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا