تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن چنانچه موفق به عبور از سطوح ۱۱۲۴ و ۱۱۲۵ شود سیگنال خرید تا سطح ۱۱۳۵ صادر کند که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در چارت پایین قیمت اونس طلا در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) قرار گرفته است و همانطور که در این چند روز گذشته بدان اشاره کردیم در این موج از توانایی و قدرت خوبی برای رسیدن به سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

در نمودار پایین از نظر بررسی شمارش امواج الیوت موج C به همراه موج A و موج B در درون یک الگوی مثلث مورب گسترش یافته شکل گرفته اند که سقف این الگو در حوالی سطح ۱۱۳۵ مشخص شده است. از منظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی هدف ۱۱۳۵ زمانی قابل دسترس خواهد بود که قیمت بتواند از سطوح ۱۱۲۴ و ۱۱۲۵ با قدرت عبور کند.

این در حالی است که سطح حمایت بر روی ۱۱۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود بیانگر تکمیل شدن این چرخه از امواج الیوت می باشد و ممکن است باعث شروع حرکت اصلاحی شود. سطوح حمایت روزانه بعد از سطح ۱۱۱۱ به ترتیب بر روی نرخهای ۱۱۰۳ ، ۱۱۰۰ و ۱۰۹۵ تشکیل شده اند.

مهمترین رویداد امروز نشست بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است و بازار امیدوار است در پایان این نشست، اطلاعاتی در خصوص وضعیت آتی نرخ بهره و سیاستهای پولی بانک فدرال بدست آورد. در حال حاضر، انتظار می رود میزان نرخ بهره بانک فدرال همان رقم %۰٫۲۵ تا %۰٫۵۰ تثبیت شود و از سوی دیگر پیش بینی می کنیم که بانک فدرال به دلیل تحولات اخیر در بازارهای مالی نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی ابراز نگرانی کند که در این صورت، موجب تقویت اونس طلا خواهد شد.

در خصوص نرخ بهره نیز شواهد کمی وجود دارد که بانک فدرال به این زودی اقدام به افزایش نرخ بهره نماید زیرا وضعیت بازارهای مالی و سهام آمریکا در وضعیت نامساعدی قرار دارند و امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران لحن بیانیه اعلام نرخ بهره ملایم یا ضعیف یا در اصطلاح بازار Dovish باشد و اعلام نماید شرایط بازارهای مالی بطور کلی در ماههای اخیر کاهش یافته است و از سرعت رشد اقتصادی جهانی کاسته شده است.

در رابطه با تورم نیز اشاره شود که کاهش قیمت نفت احتمالاً تضعیف فشار قیمت ها را بدنبال دارد و به این نکته اصرار نماید که در ماههای آینده نیز همین میزان نرخ بهره را ثابت نگاه خواهد داشت و در بیانیه امروز، عمدتاً به مساله ریسک های کاهشی ناشی از تحولات بین الملل و کاهش رشد تورم تاکید شود.

در شرایط فعلی که انتظار داریم، اونس طلا به حرکت صعودی خود ادامه دهد زیرا سرمایه گذاران به طور مستمر در شرایط سقوط بازارهای سهام سرمایه های خود را برای مصونیت از ضرر به داخل کشور بازمی گردانند و به خرید دارایی های امن و مطمئن، یعنی طلا و اوراق قرضه آمریکا و آلمان تبدیل می کنند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و اهداف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا