تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن ابتدا مقداری به سوی سطح حمایت ۲۹٫۰۷ دلار/بشکه اصلاح کند و دوباره پس از آن با افزایش روبرو شود که این موضوع را عدم تکمیل شدن موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۳۲٫۷۴ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه) تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این موج اصلاحی در قالب سه موج a , b , c شکل گرفته است که تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است و ما هم اکنون در موج c از موج B قرار داریم که انتظار داریم در این موج قیمت نفت بار دیگر به سوی سطح حمایت ۲۹٫۰۷ برگردد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۳۸٫۳۹ (بالاترین سطح ۲۰ ژانویه) به ۲۶٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) قرار دارد.

به اعتقاد ما تنها پس از تکمیل شدن این موج اصلاحی در موج c از موج B احتمال از سرگیری افزایش قیمت نفت در موج C به سوی سطح ۳۲٫۲۹ و پس از آن سطوح ۳۳٫۷۳ و ۳۵٫۵۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد که این امر مستلزم عبور کامل قیمت نفت از سطوح مقاومت ۳۲٫۲۹ و ۳۲٫۷۴ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می باشد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا معامله گران نفت عمدتاً به نوسانات بازارهای سهام و اخبار مرتبط با آمار موجودی ذخایر نفت در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران و انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران توجه خواهند داشت. اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم.

سطح ۲۹٫۰۷ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه صعود قیمت باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۳۲٫۲۹ و هدف بعدی نرخ ۳۳٫۷۳ خواهد بود.

اما در حرکت نزولی در صورتیکه فروشندگان نفت به ادامه کاهش بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در زیر سطح حمایت ۲۹٫۰۷ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به میل فروش نفت تا نرخ ۲۷٫۹۷ دلار/بشکه حرکت خواهد کرد. رویدادهای فاندامنتال امروز می تواند موجب نوسانات قیمت نفت آمریکا شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه یعنی سطح ۲۹٫۲۷ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت را عدم تکمیل موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۳۲٫۸۱ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه) نشان داده است.

در حقیقت قیمت نفت برنت در نزدیکی های سطح مقاومت ۳۲٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) واکنش نشان داده و نتوانسته از آن عبور نماید که این واکنش موجب ریزش قیمت به سوی سطح ۳۰٫۵۸ و پس از آن سطح ۲۹٫۲۷ گشته است. موقعیت قیمت نفت برنت موید برخورد قیمت به سطح مقاومت ۳۲٫۷۲ می باشد و همچنین احتمال دارد این حرکت اصلاحی قیمت در حوالی سطوح ۲۹٫۲۷ و ۲۸٫۷۷ پایان یابد و پس از آن شاهد تقویت قیمت نفت برنت باشیم.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این موج اصلاحی در قالب سه موج a , b , c شکل گرفته است و تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و قیمت نفت برنت هم اکنون در موج c قرار گرفته است که در این موج می تواند تا حدود سطح ۲۸٫۷۷ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح ۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) مشخص شده است.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۳۲٫۷۲ و نفوذ قیمت به بالای سطح ۳۲٫۸۱ سیگنال خرید به سوی سطح ۳۶٫۲۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد. با در نظر گرفتن نکات بالا در تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت، احتمال توقف این روند اصلاحی نزولی در اطراف سطح حمایت ۲۸٫۷۷ و پس از آن آغاز روند افزایشی به سوی سطح مقاومت ۳۲٫۷۲ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت