تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۴۴۸۳ دلار/تن اصلاح کند که این حرکت را ناتوانی قیمت مس در شکست سطح مقاومت ۴۵۳۴ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده اند.

قیمت مس چند روز طول کشید خود را به بالای سطح مقاومت ۴۴۸۳ برساند و به باور ما این سطح مقاومت ۴۵۳۴ بسیار قوی و محکم است و به احتمال زیاد باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی نزولی به سوی سطح حمایت ۴۴۸۳ خواهد شد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط افزایش قیمت به سطح ۴۵۴۶ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۴۵۳۴ و هدف افزایشی ۴۵۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود. در مجموع باید گفت امکان دارد قیمت مس تا حدود سطح تراز فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی نیز اصلاح کند و در این ناحیه امکان دارد نزول قیمت را متوقف نماید.

در نمودار زیر قیمت مس امروز در سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی درگیر است و احتمالا در این منطقه اندکی مکث کند و از سرعت افزایش آن کاسته شود و در حال حاضر برای امروز ورود به پوزیشن خرید با شرایط فعلی اندکی عجولانه است و باید منتظر سیگنالهای جدید در بالای سطح مقاومت ۴۵۳۴ باشیم تا با شکست آن سیگنال خرید به سطح ۴۵۸۵ صادر شود در غیر این صورت ممکن است قیمت مس مقداری به سوی سطح ۴۴۸۳ دلار/تن اصلاح کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۱ دلار/تن نزدیک شود که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۴۹ (پایین ترین سطح ۱۲ ژانویه) است و در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۱ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که در حقیقت سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵ (بالاترین سطح ۹ سپتامبر) می باشد.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۱۵۱۱ برسد باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۱۵۳۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود و در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۱۴۵۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۱۴۲۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

در نمودار زیر سطح ۱۴۵۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در آخرین ریزش قیمت حمایت خوبی از قیمت به عمل آورده است تا آنجا که قیمت پس از لمس این سطح رو به بالا تغییر جهت داده است و با توجه به شرایط اخیر به احتمال زیاد قیمت آلومینیم آلیاژی از شرایط فعلی در حوالی سطح حمایت ۱۴۵۳ به سمت نقاط بالاتر در مسیر رسیدن به سطح مقاومت ۱۵۱۱ حرکت نماید.

از دیدگاه تکنیکال مقصد نهایی قیمت بستگی به فشار خریداران دارد و چنانچه سطح مقاومت ۱۵۱۱ نیز شکسته شود باید در این موج c منتظر افزایش به سطح ۱۵۳۱ دلار/تن باشیم و پس از آن در روزهای آتی نمودار قیمت آلومینیم آلیاژی احتیاج به بررسی مجدد دارد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیازی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم