تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

هم اکنون در حدود چند هفته است که زوج ارز یورو – دلار آمریکا در نوار بسیار باریکی بین ۱٫۰۷۸۰ و ۱٫۰۹۸۰ در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از این زوج دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند.

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت و انتظار برای خبر امشب بانک فدرال رزرو آمریکا موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است. وضعیت برای یورو در مقابل ین ژاپن نیز تقریبا به همین منوال است و چند هفته ی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم و قیمت بین سطوح ۱۲۶ و ۱۲۹ در نوسان است که این مسئله موج احتمالی امشب را قویتر خواهد کرد.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا اکنون در محدوده سطوح ۱٫۴۳۷۰ و ۱٫۴۴۰۰ فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود آمده و با اصلاح بیشتر قیمت به نرخهای بالا، فرصتهای فروش بهتری با حد تارگتهای ۱٫۴۲۳۰ و ۱٫۴۲۰۰ ایجاد می شود.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس نیز در حال حاضر، سطوح ۱٫۰۱۴۰ ، ۱٫۰۱۲۰ و ۱٫۰۱۰۰ سطوح حمایت قابل توجه این زوج است و اگر از بالا سطح مقاومت ۱٫۰۲۰۰ با قدرت شکسته شود، هدف افزایش تا سطوح ۱٫۰۲۳۰ و ۱٫۰۲۳۵خواهد بود.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز قیمت هم اکنون در تلاش برای اصلاح تا سطوح مقاومت ۰٫۷۰۶۵ ، ۰٫۷۰۷۰ ، ۰٫۷۰۹۰ و ۰٫۷۱۰۰ است و از این رو، احتمالاً برای امروز فرصتهای ورود به پوزیشن فروش در محدوده ۰٫۷۰۷۰ تا ۰٫۷۱۰۰ با حد تارگت ۰٫۷۰۰۰ ، ۰٫۶۹۹۰ و ۰٫۶۹۸۰ ایجاد شود.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا که نوسانات قیمت نفت تاثیر زیادی بر روی این زوج دارد ورود به پوزیشن فروش در حوالی سطوح مقاومت ۱٫۴۱۶۰ ، ۱٫۴۱۸۰ و ۱٫۴۲۰۰ با در نظر گرفتن حد تارگت در سطح ۱٫۴۰۴۰ معقول به نظر میرسد و در صورت ایجاد پتانسیل رشد قیمت نفت خام سبک آمریکا به بالای سطح ۳۲٫۷۴ دلار در هر بشکه این زوج تا اهداف ۱٫۴۰۴۰ ، ۱٫۴۰۳۵ ، ۱٫۴۰۲۰ و ۱٫۴۰۰۰ و پس از آن سطح ۱٫۳۹۸۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۲۸۳۰ به ۱٫۴۶۹۰) توان کاهش خواهد داشت.

مهمترین خبر امروز بیانیه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است و نرخ بهره آمریکا در حال حاضر %۰٫۲۵ تا %۰٫۵۰ است و انتظار نداریم که این عدد تغییر بکند اما مطابق معمول بعد از اعلام رسمی نرخ بهره بیانیه بانک مرکزی آمریکا در خصوص چشم انداز اقتصادی و تورم می شود که همواره یکی از محرکین پرقدرت بازار محسوب می شود. بسته به اینکه بانک مرکزی آمریکا چه لحن و موضعی را در مورد تحولات اخیر بازارهای مالی اتخاذ نماید، انتظار داریم امشب وضعیت عمومی بازار نیز همچنان پرنوسان پیش بینی شود.

در سایر تحولات در قیمت جهای اونس نقره در بازه زمانی ماهیانه قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۴٫۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تثبیت شده است و تنها در صورت عبور قیمت از سطح ۱۴٫۵۸ نشاندهنده آن است که شکست اخیر سطح ۱۴٫۴۷ مطمئن نبوده است و تنها در این شرایط می بایست منتظر افزایش قیمت نقره به سطح ۱۶٫۴۹ بود که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

 اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره