تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت نتواند به بالای سطح مقاومت ۱۱۲۷ برسد و به همین صورت در پایین سطح ۱۱۲۰ تثبیت شود در صورت شکست سطح ۱۱۱۴ به سوی سطح ۱۱۱۱ اصلاح خواهد کرد و اگر این سطح هم شکسته شود باعث برگشت به سوی سطح ۱۱۰۳ می شود.

در نمودار پایین مشخص است سطح حمایت ۱۱۲۰ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که در حال حاضر شکسته شده است و این موج در حقیقت سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) به این سو می باشد و سطح حمایت بعدی بر روی ۱۱۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است ناتوانی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۱۱۲۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و برگشت قیمت به پایین سطح ۱۱۲۰ به معنای تکمیل شدن حرکت پنج موجی از سطح ۱۰۹۲ (پایین ترین سطح ۲۱ ژانویه) می باشد.

از آنجایی که این چرخه از امواج الیوت جز آخرین بخش از این موج C محسوب می شود از این رو احتمال رسیدن قیمت به سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کمی دشوار به نظر می رسد و تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۱۲۷ دوباره سناریوی افزایشی به سطح ۱۱۳۵ مورد توجه معامله گران قرار خواهد گرفت.

از منظر تحلیل فاندامنتال دیشب بانک مرکزی آمریکا همانند پیش بینی ها نرخ بهره بانکی را در محدوده %۰٫۲۵ – %۰٫۵۰ تثبیت کرد و اعلام کرد به دقت تحولات اقتصاد و مالی جهان را زیر نظر دارد.

برعکس بیانیه قبلی این بار این موضوع که ریسکهای مربوط به رشد اقتصادی به حد تعادل رسیده است در بیانیه شب گذشته هیچ اشاره ی به این عبارت نکرد که همین مقداری باعث تقویت قیمت به سطح ۱۱۲۷ شد اما در بازار آسیا به خاطر رشد بازارهای سهام قیمت اونس طلا توان خود را برای صعود از دست داد و دوباره به پایین سطح ۱۱۲۰ بازگشت و ممکن است به سوی سطح ۱۱۱۱ برگردد.

بدین جهت می بایست طی این هفته وضعیت نوسانات بازارهای سهام بین الملل و شاخص دلار آمریکا را بدقت مدّ نظر قرار دهیم تا شاهد واکنش قیمت اونس طلا باشیم. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی، آمار سفارشات کالاهای بادوام و آمار فروش خانه های معوقه در بازار آمریکا اعلام می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا