تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن این بار سطح مقاومت ۳۲٫۲۹ دلار/بشکه را با قدرت بشکند و تا حدود سطح ۳۳٫۷۳ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است و برای امروز افزایش قیمت به بالای ۳۲٫۸۵ نشان از شکست کامل سطح مقامت ۳۲٫۲۹ دارد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) به این سو قرار گرفته است و در این موج از توانایی و قدرت خوبی برای صعود حتی تا سطح ۳۵٫۸۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

در چارت زیر قیمت نفت همچنان در سطوح بالای قیمت ۳۰٫۸۵ قرار دارد و به باور ما امروز حرکت صعودی خود را آغاز خواهد کرد و تمامی تحولات قیمت می بایست بر روی نمودار پایین دنبال شود زیرا عبور قیمت از سطح ۳۲٫۸۵ به احتمال زیاد امروز تایید شود که می تواند فرصتهای مناسبی را برای خریداران فراهم آورد و با توجه به جریان ریسک پذیری هنوز هم تمایل برای خرید وجود دارد و به همین خاطر هر گونه حرکت اصلاحی نزولی چندان پایدار نخواهد بود.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۳۸٫۳۹ (بالاترین سطح ۴ ژانویه) به ۲۶٫۱۹ نشاندهنده آن است که باید برای امروز منتظر شکسته شدن سطح مقاومت ۳۲٫۲۹ و صعود قیمت نفت به سوی سطح ۳۳٫۷۳ باشیم و هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطوح ۳۱٫۲۰ و ۳۰٫۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

با تمامی این مطالب به نظر می رسد روند حرکت اصلاحی روز گذشته قیمت در سطح ۳۰٫۲۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) به پایان رسیده است و قیمت هرچند در محدوده های خنثی بین ۳۲٫۸۵ و ۳۰٫۸۵ حرکت خواهد نمود، اما آهنگ حرکت نفت در کوتاه مدت فعلا افزایشی خواهد بود.

بنابراین بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار شکسته شدن سطح ۳۲٫۸۵ باقی مانده است و ما در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی را به ترتیب تا سطوح ۳۳٫۷۳ و ۳۵٫۵۱ و پس از آن سطح ۳۵٫۸۰ را پیش بینی می کنیم که این امر مستلزم عبور قدرتمند قیمت نفت به بالای سطح ۳۲٫۸۵ دلار/بشکه می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۳۶٫۲۰ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۳۲٫۷۲ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح ۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده که با قدرت شکسته شده است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۳۶٫۲۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد که احتمال پایان یافتن موج اصلاحی فعلی در حوالی این سطح نیز وجود دارد.

بررسی شمارش امواج الیوت ویو نشان می دهد که حرکت اصلاحی فعلی در قالب موج (۴) یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) شکل گرفته است و این موج انتظار داریم در حوالی سطح مقاومت ۳۶٫۲۰ به پایان برسد و پس از آن باید منتظر از سرگیری موج نزولی در قالب موج (۵) باشیم.

برای امروز تنها کاهش قیمت به پایین سطح ۳۲٫۲۰ به معنای ناتوانی شکست سطح مقاومت ۳۲٫۷۲ می باشد که می تواند باعث برگشت به سوی سطح ۳۰٫۵۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) شود. با این حال در حال حاضر به نظر می رسد که روند صعودی که از سطح ۲۷٫۱۰ شروع شده است کماکان پایدار بماند و به همین خاطر احتمال تقویت بیشتر قیمت نفت برنت تا سطح ۳۶٫۲۰ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت