تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۴۵۸۵ دلار/تن مواجه شود و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۶۴۸ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) قرار دارد و این سطح در نزدیکی مقاومت ۴۵۸۳ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۴۴۰ (بالاترین سطح ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ تشکیل شده است.

محتمل ترین سناریوی موجود آن است که قیمت مس به سوی سطح حمایت ۴۵۳۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) کاهش یابد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. برای امروز بازه قیمتی ۴۵۸۵ برای قیمت مس یک محدوده مهم مقاومت است که در خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی معاملات مس در کنار تحلیل تکنیکال مس جهت بررسی دقیق تر حرکت احتمالی قیمت در آینده، توجه به شکست سطح مقاومت ۴۵۸۵ ضروری است در غیر این صورت قیمت مس فعلا با این سطح مقاومت مواجه می باشد که می تواند به سوی سطح ۴۵۳۴ دلار/تن (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برگردد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۳۰ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح مقاومت ۱۵۴۹ می شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) قرار دارد که در این موج قادر است به سوی سطح ۱۵۸۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

به باور ما شیب حرکت افزایشی قیمت از سطح ۱۴۶۹ (پایین ترین سطح ۲۶ ژانویه) بسیار تند و سریع بوده است و قیمت آلومینیم آلیاژی به احتمال زیادی قبل از اینکه بخواهد دوباره افزایش یابد مقداری به سوی سطح حمایت ۱۵۱۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) اصلاح کند و پس از آن به سوی سطح مقاومت ۱۵۳۰ افزایش یابد.

از این رو احتمال حرکت صعودی بیشتر است، بسته شدن قیمت در زیر بالای سطح ۱۵۳۰ می تواند به افزایش بیشتر قیمت تا سطح ۱۵۴۹ بیانجامد. بنابراین به نظر می رسد که تقاضا برای ورود مجدد قیمت در بالای سطح ۱۵۳۰ دیده می شود.

در حرکت اصلاحی سطح حمایت بعدی قیمت بر روی نرخ ۱۵۱۴ است و پایین تر از آن نیز سطوح بعدی بر روی نرخهای ۱۴۹۹ و ۱۴۸۰ قرار گرفته اند. با توجه به نمودار پایین روند کوتاه مدت صعودی قیمت آلومینیم آلیاژی همچنان پایدار است و انتظار می رود در طی امروز سطح مقاومت ۱۵۳۰ دلار/تن به عنوان سطح مهم مقاومت تاچ شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم