تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به ناتوانی در تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۹۹٫۳۲۷ مقداری به سوی سطح حمایت ۹۸٫۳۸۴ برگشت داشته باشد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث کاهش به سطح حمایت بعدی ۹۷٫۸۰۱ می شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت ۹۹٫۳۲۷ بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارد که هنوز موفق به تثبیت کندل هفتگی بالای آن نشده است و به همین خاطر در حال اصلاح به سوی سطوح حمایت ۹۸٫۳۸۴ و ۹۷٫۸۰۱ (خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی) می باشد.

به اعتقاد ما برای امروز با توجه به افزایش قیمت نفت بار دیگر روند پیشین ریسک پذیری به بازارها بازگشته است و بدین معنی که با شروع ریسک پذیری و تقویت شاخصهای سهام، کالاها و ارزهای پربازده ، عرضه دلار آمریکا کمی بیشتر می شود و امروز بیشتر به خاطر افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح ۳ هفته گذشته، ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا در حال تلاش برای رسیدن به سطوح مقاومت ۱٫۰۹۵۰ و ۱٫۰۹۷۵ و ۱٫۱۰۰۰ است و سطوح مقاومت بعدی به ترتیب بر روی ۱٫۱۰۲۵ و ۱٫۱۰۶۰ قرار دارند.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال سطوح حمایت امروز یورو به ترتیب بر روی ۱٫۰۸۷۰ ، ۱٫۰۸۴۰ و ۱٫۰۸۳۵ و پس از آن به ترتیب سطوح ۱٫۰۸۲۵ ، ۱٫۰۸۲۰ و ۱٫۰۸۱۰ الی ۱٫۰۸۰۰ قرار دارند و در بالای سطح ۱٫۱۰۰۰ با توجه به قرار گرفتن خط روند رسم شده از نقطه اوج ماه اوت و خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و بالاترین سطح ماه دسامبر ۲۰۱۵ نقطه مهمی برای ورود فروشندگان یورو محسوب می شود.

از آنجاییکه امروز در تقویم اقتصادی آمریکا اخبار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی، آمار سفارشات کالاهای بادوام و آمار فروش خانه های معوقه آمریکا دیده می شوند، انتظار می رود با توجه به افزایش شدید قیمت نفت در تمایلات بازار تغییر سریعی صورت گیرد و برای امروز هنوز هم شرایط کلی ریسک پذیری/گریزی عامل اصلی نوسانات قیمت محسوب می شود. اندیکاتورهای تعیین کننده نوسانات بازار از جمله VIX همچنان رابطه محکمی با تغییرات قیمت در ارزهای متکی به کالاها دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا