تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید ، قیمت جهانی اونس طلا کاملاً در بالای سطح مقاومت ۱۲۳۸ دلار ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۴۲۳ به ۱۱۸۰ ) تثبیت شده است و شکسته شدن این سطح راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۲۵۵ ( بالاترین سطح روز ۲۶ ژوئن ) هموار کرده است و در ادامه ، احتمال امتداد تا سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی اصلاحی ( یعنی نرخ ۱۲۷۳ ) وجود دارد.

از این رو در کوتاه مدت احتمال تشکیل حرکت اصلاحی برای اونس طلا بعید به نظر نمی رسد و تا بدین لحظه نیز حرکتی صعودی را تا سطح ۱۲۴۵ رقم زده است و امیدهای تازه ای را برای ادامه این حرکت برای خریداران بوجود آورد.ه است

در واقع از نظر تحلیل تکنیکال ، پس از تکمیل شدن چرخه پنج موجی از امواج الیوت در محدوده ۱۱۸۰ این حرکت اصلاحی و بازگشتی بوجود آمده است و برای امروز تثبیت قیمت بالای ۱۲۳۸ با هدفهای ۱۲۵۵ و ۱۲۷۳ در حال شکل گیری است و همچنان که در حال حاضر نیز شاهد هستیم، قیمت به سطح ۱۲۵۵ نزدیک خواهد شد و احتمال رسیدن قیمت به این سطح و حتی بالاتر بسیار خواهد بود.

با این تفاسیر، انتظار می رود، پس از فرو نشستن جو روانی بازار که در هفته های اخیر شاهد سقوط آزاد بودیم مقداری نیز شاهد برگشت و اصلاح قیمت به سطوح بالا باشیم امری که در صورت تحقق ، می تواند به انجام حرکت اصلاحی اونس طلا برای بازگشت به محدوده های بالای قیمت ۱۲۵۵ کمک کند . لازم به ذکر است که حمایت قیمت اونس طلا در منطقه ۱۲۲۰ الی ۱۲۱۰ تشکیل شده است.

در این صورت ، برای اونس طلا سطوح ۱۲۵۵ و ۱۲۷۳ و برای قیمت جهانی اونس نقره نرخهای بالای ۲۰ دلار می توان پیشاپیش انتظار داشت. در نمودار زیر، ادامه حرکت اصلاحی قیمت جهانی اونس طلا به سوی ۱۲۷۳ دلار را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا