تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا پیش از اعلام خبر نرخ رشد اقتصادی آمریکا که قرار است در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام شود، قیمت آن در روندی خنثی بین سطوح حمایت ۱۱۱۱ و مقاومت ۱۱۲۰ قرار داشته باشد و چشم انداز حرکت روزانه نیز ادامه همین حرکت است تا بعد از خبر یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این محدوده خنثی بین سطوح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵) قرار گرفته است.

برای امروز افزایش قیمت به بالای سطح ۱۱۲۲ می تواند تایید کننده شکست سطح مقاومت ۱۱۲۰ بوده و مجدداً احتمال صعود قیمت به سطح ۱۱۲۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) را بوجود آورد.

از سوی دیگر سقوط قیمت به زیر سطح ۱۱۱۱ بیانگر آن است که روند نزولی قیمت از نرخ ۱۱۲۷ ادامه داشته و هدف رسیدن به سطح ۱۱۰۳ خواهد بود که البته قبل از آن سطح حمایت دیگری بر روی سطح ۱۱۰۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۳۰۶ به ۱۰۴۵) قرار دارد که حمایت مهمی محسوب می شود.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا آمار نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در سه ماهه چهارم سال (پیش بینی %۰٫۸+ ، رقم قبلی %۲٫۰۰+) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود و می تواند وضعیت اونس طلا را مشخص نماید و تا پیش از این خبر احتمال قرار گرفتن قیمت در روند خنثی وجود دارد.

یادآوری می کنیم که امروز افزایش نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی آمریکا بالاتر از حد پیش بینی بازار به معنای افزایش رشد اقتصادی است و نتیجه آن، احتمال اتخاذ سیاست افزایش نرخ بهره بانکی برای تعدیل آن خواهد بود، امری که به تقویت شاخص دلار آمریکا و کاهش اونس طلا کمک خواهد کرد.

اما اگر آمار امروز پایین تر از حد پیش بینی ها اعلام شود به معنای کاهش نرخ رشد اقتصادی آمریکا در اواخر سال گذشته یعنی از ماه اکتبر تا دسامبر است و موجب خواهد شد که افزایش بعدی نرخ بهره آمریکا به تعویق بیافتد و این به تقویت اونس طلا می انجامد.

باید دید آیا پس از خبر های منفی روز گذشته آمار سفارشات کالاهای بادوام آمریکا که در ماه دسامبر بیشترین عملکرد ضعیف در ۱۶ ماهه گذشته را تجربه کرد اخبار امروز می توانند کمکی به اونس طلا بکنند و یا باید انتظار برگشت قیمت به پایین سطوح ۱۱۱۱ و ۱۱۰۷ و ۱۱۰۳ را داشت. در حرکت صعودی نیز خریداران تنها از بالای سطوح مقاومت ۱۱۲۰ و ۱۱۲۲ وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا