تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

هرچند روز گذشته یورو با دستیابی به نزدیکی سطح ۱٫۰۹۷۰ موفق ظاهر شد اما قدرت ماندن در این منطقه را نداشت و طولی نکشید که به محدوده نوسان خود در روزهای اخیر مابین خطوط ۱٫۰۸۰۰ و ۱٫۰۹۰۰ بازگشت و همانطور که میدانیم هر موجی که در بازار براه می افتد به علت سفارشات سنگینی است که معامله گران و نهادهای بزرگ اقتصادی می کنند و شکست سطوح ۱٫۰۸۰۰ و ۱٫۰۷۸۰ فروشندگان یورو در مقابل دلار آمریکا را دوباره وارد بازار خواهد کرد.

برای امروز سفارشات فروش یورو به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۰۹۷۰ و ۱٫۱۰۰۰ با حد تارگت در نزدیکی سطح ۱٫۰۸۰۰ قرار دارند. روز آخر هفته با صعود شاخصهای بورس سراسر جهان همراه بود. تقریبا تمامی بورسهای معتبر جهان از بورس ژاپن تا انگلستان و آلمان و آمریکا به میزان قابل توجهی صعود کردند که این مسئله حکایت از تصمیم امروز بانک مرکزی ژاپن دارد که علی الظاهر سرمایه گذاران را برای خرید سهام خشنود کرده است.

امروز بانک مرکزی ژاپن تشکیل جلسه داد و در یک اقدام تاریخی نرخ بهره بانکی را به زیر صفر درصد کاهش داد. ژاپن همچنان دارای پایین ترین نرخ بهره در میان کشورهای پیشرفته است و به نظر می رسد که این عنوان را تا آینده قابل دید حفظ کند. با کاهش نرخ بهره ژاپن سرمایه ها به سمت ارزهایی با بهره بیشتر (Carry Trade) حرکت می کنند و بنابراین می بینیم که بالا رفتن انتظارات در رابطه با کاهش نرخ بهره ژاپن و سیاستهای انبساطی عرضه ین ژاپن در بازارها بیشتر می شود و این سناریوی حاکم بر بازار است.

بنابراین از آنجا که انتظار گسترش سیاستهای پولی انبساطی مقامات ژاپنی را داریم جلسه امروز تاثیر زیادی بر ارزش ین داشت و ین ژاپن در برابر تمامی ارزهای اصلی به میزان قابل توجهی سقوط کرد. برای امروز زوج ارز USDJPY هم اکنون به سطوح بالای ۱۲۱ رسیده است و به نظر می رسد با توجه به احتمال حفظ سیاست های انبساطی (QE) از سوی بانک مرکزی ژاپن این روند ادامه داشته باشد و صعود قیمت به سوی سطوح ۱۲۳ و ۱۲۵ چندان دور از ذهن نمی نماید.

فی الواقع دوران تقویت اخیر ین ژاپن بدلیل جریان ریسک گریزی فعلا به پایان رسیده است و می توان گفت که ین ژاپن در حال نزول است و هنوز موج کاهشی آن پایان نیافته است. در حال حاضر تمامی نگاهها به سمت بورس ایالات متحده است و این شاخصها هستند که روند بازار را در روزها و هفته های آینده مشخص می کنند.

در بازار کالاها، قیمت اونس طلا کماکان در محدوده خنثی ۱۱۱۱ و ۱۱۲۰ است و پس از شکسته شدن سطوح خنثی قیمت که طی چند روز گذشته مابین سطوح ۱۱۱۱ و ۱۱۲۷ قرار دارد همچنان انتظار داریم که شاهد نوسانات بیشتر قیمت طلا باشیم.

برای امروز همانطور که در نمودار پایین مشخص است پیش بینی می کنیم اگر قیمت اونس طلا موفق به شکست سطوح حمایت ۱۱۱۱ و ۱۱۰۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شود مقداری به سطح ۱۱۰۳ اصلاح کند و بزودی این آرامش در منطقه خنثی ۱۱۱۱ و ۱۱۲۲  بر هم خواهد خورد و هم به لحاظ تکنیکی و هم بنیادی انتظار موج های بلندی را برای اونس طلا داریم.

این در حالی است که اگر کندل هفته بالای سطح حمایت مهم ۱۱۰۷ بسته شود و پس از آن موفق به شکست سطوح مقاومت ۱۱۲۰ و ۱۱۲۲ شود به ترتیب تا سطوح ۱۱۲۷ ، ۱۱۳۵ و ۱۱۴۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش می یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا