تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا دلیلی برای تغییر تحلیل پیشین وجود ندارد و همانطور که روز جمعه بدان اشاره کردیم پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۳۴٫۹۱ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدید تا سطوح ۳۵٫۵۱ و ۳۵٫۸۰ صادر خواهد کرد که البته برای تحقق این سناریو لازم است سطح مقاومت ۳۳٫۷۳ در نمودار پایین شکسته شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است سطوح مقاومت ۳۴٫۹۱ و ۳۵٫۸۰ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است و همانطور که قبلا گفتیم قیمت نفت در این موج C از توانایی خوبی برای افزایش تا سطح ۳۵٫۸۰ برخوردار است.

ازدیدگاه تکنیکال در چارت پایین الگوی مثلثی که بین ۲۴ ژانویه و ۲۸ ژانویه شکل گرفته نیز اشاره به همین هدفهای ۳۵٫۵۱ و ۳۵٫۸۰ دارد که در چارت پایین دیده می شود. حرکت شارپی افزایشی هفته پیش نیز تاییدی در جهت استمرار این موج صعودی دارد.

در نمودار پایین بررسی سطوح فیبوناچی سطح حمایت قیمت نفت را در نزدیکی سطح ۳۲٫۲۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نشان می دهد و اگر این سطح شکسته شود منجر به حرکت اصلاحی محدود نهایت تا نزدیکی سطح حمایت ۳۱٫۷۰ و ۳۰٫۸۵ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۳۸٫۳۹ (بالاترین سطح ۴ ژانویه) به ۲۶٫۱۹ می شود.

این بدان معنا است که بازگشت ریسک پذیری به تقویت بیشتر قیمت نفت خواهد انجامید و تمرکز بازار به ادامه حرکت افزایشی است و تا زمانیکه قیمت بالای سطوح ۳۲٫۲۹ و ۳۱٫۷۰ قرار دارد، حرکت صعودی پیش بینی می شود و از این رو برای امروز تثبیت قیمت نفت آمریکا در بالای سطح ۳۳٫۷۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) به معنای استمرار روند صعودی به ترتیب تا سطوح ۳۴٫۹۱ ، ۳۵٫۵۱ و ۳۵٫۸۰ دلار/بشکه است که این اهداف در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن دلیلی برای تغییر تحلیل پیشین وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۳۶٫۲۰ دلار/بشکه را تاچ کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش بیشتر به سوی سطح ۳۹ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح ۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) قرار گرفته است.

بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که حرکت اصلاحی فعلی در قالب موج c از موج افزایشی (۴) شکل گرفته است که در حقیقت چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) می باشد و به احتمال زیاد این موج درحوالی سطح ۳۹ به پیک و سقف قیمت خود خواهد رسید.

به اعتقاد ما حرکت صعودی تا نزدیکی سطح مقاومت ۳۶٫۲۰ و در صورت شکست این سطح نهایت تا سطح ۳۹٫۰۰ پیش خواهد رفت و پس از آن می بایست شاهد شروع حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت برنت باشیم. یادآوری می کنیم در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخ ۳۶٫۲۰ و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل قیمت نفت برنت نخواهد بود، امکان صعود بیشتر تا سطح ۳۹٫۰۰ وجود خواهد داشت.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت بعد از تکمیل شدن موج (۴) فشارهای نزولی بر قیمت نفت برنت بیشتر خواهد شد که در نتیجه، در طی هفته های آینده موجب قرار گرفتن قیمت در موج نزولی (۵) به سوی سطح ۲۷٫۱۰ خواهد شد و همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم پیش بینی می کنیم روند نزولی بلند مدت که از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح ۱۹ ژوئن ۲۰۱۴) شروع شده است در نزدیکی سطح ۲۷٫۱۰ دلار/بشکه پایان یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت