تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت اونس طلا همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۱۳۰ بالا آمد و اکنون قیمت بار دیگر به محدوده روند خنثی در زیر نرخ ۱۱۲۶ بازگشته است و نکته قابل توجه آنکه نوسانات قیمت در طی این چند روز گذشته منجر به تشکیل یک روند خنثی با شیب افزایشی بین سطوح ۱۱۲۰ و ۱۱۳۰ شده است.

تشکیل این الگو بدین معنا است که دیروز خریداران از ادامه حرکت اصلاحی به بالای سطح ۱۱۳۰ مقداری خسته شدند و برای امروز تنها شکسته شدن سطح ۱۱۳۰ احتمال شروع موج افزایشی تا سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) وجود دارد و از این رو، احتمالاً حرکت قیمت تا پیش از اعلام اخبار مهم آخر هفته در روندی خنثی قرار گیرد.

سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۱۱۲۰ و ۱۱۱۸ قرار گرفته است و با خروج قیمت از روند خنثی، احتمال حرکت در هر دو سوی این روند وجود دارد. از این رو در حرکت صعودی اگر سطح مقاومت ۱۱۳۰ شکسته شود موجب ادامه حرکت صعودی تا سطح ۱۱۳۵ خواهد شد و بالاتر از آن اهداف بعدی به ترتیب ۱۱۳۸ و ۱۱۴۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در نمودار روزانه قرار دارد.

در حرکت نزولی نیز سطح ۱۱۲۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود و پایین تر از آن، حمایت قیمت بر روی سطوح ۱۱۱۸ و ۱۱۱۵ و پس از آن سطح ۱۱۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است.

امروز هر چند تعداد اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست، اما به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد، خرید طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر و ادامه نوسانات بازارهای مالی و سهام محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت اونس طلا به شمار می روند.

قیمت اونس طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تحت تاثیر کند شدن افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ، نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی چین ، نوسانات بازارهای مالی و کاهش شاخصهای سهام بین الملل و خرید صندوق اسپایدر با افزایش بیشتری به بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته همراه شده است.

هفته پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت. انتظار می رود با اعلام اخبار اقتصادی مخصوصا آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه و سخنرانی های مختلف، بازار واکنش های متفاوتی را تجربه کند اما این سوال برای معامله گران باقی خواهد ماند که آیا بازار روند افزایشی اونس طلا را حفظ خواهد کرد؟

در پاسخ به سوال باید گفت اگر قیمت اونس طلا به همین صورت دربالای سطوح حمایت ۱۱۲۰ و ۱۱۱۸ تثبیت شود و از بالا سطح مقاومت ۱۱۳۰ شکسته شود تا سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دست می یابد. در نمودار زیر روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا