تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست سطح حمایت ۳۰٫۸۵ دلار/بشکه به سوی سطوح ۳۰٫۲۱ و ۲۹٫۲۵ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۳۲٫۲۹ و عمق حرکت نزولی اخیر از سطح ۳۴٫۷۹ (بالاترین سطح ۲۸ ژانویه) تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است ناتوانی قیمت نفت در عبور از سطح مقاومت ۳۴٫۹۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) نیز اشاره به ریزش قیمت نفت به ترتیب تا سطوح ۳۰٫۲۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و ۲۹٫۲۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژانویه) دارد که برای تحقق این اهداف می بایست سطح ۳۰٫۸۵ با قدرت شکسته شود.

در حقیقت دیروز بعد از آنکه موسسه گلدمن ساکس اعلام کرد که احتمال همکاری روسیه یا سازمان اوپک برای کاهش سطح تولیدات بسیار بعید است، از روز گذشته حرکت نزولی نفت آغاز شده است و انتظار می رود پس از آن، باز هم شاهد ادامه کاهش تا نرخهای پایین سطح ۳۰ باشیم و این استراتژی فروش برای معامله گران فاندامنتال قابل توجه است و برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت پایین سطح ۳۲٫۲۹ تثبیت شده است، روند کاهشی با اطمینان بیشتری صورت خواهد گرفت.

به همین خاطر گمانه زنی بازار از احتمال عدم همکاری سازمان اوپک با روسیه، معامله گران و ما را دوباره متقاعد به از سرگیری روند کاهشی قیمت نفت کرده است و بدین ترتیب مطمئناً سطح تولیدات نفت اوپک همچنان بدون تغییر خواهد ماند و همانطور که می دانیم مدتها است که بازار با نفت مازاد عرضه مواجه است که این امر بیشتر منجر به کاهش قیمت نفت می شود.

فردا آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا اعلام می شود و قطعاً به نوسانات بیشتر بازار نفت خواهد انجامید و پیش بینی می شود برای هفته پیش آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا با ۴٫۷ میلیون بشکه افزایش به رکورد جدید ۴۹۹٫۶ میلیون بشکه دست یابد. به همین دلیل اخبار مهم فردا را باید پیگیری کرد و در صورت اعلام افزایش موجودی ذخایر نفت آمریکا، منتظر واکنش کاهش قیمت نفت به ترتیب تا سطوح ۲۹٫۲۵ و ۲۹٫۰۷ دلار/بشکه خواهیم بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی مشخص است.

نمودرا روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن چنانچه بتواند سطح حمایت ۳۲٫۷۲ دلار/بشکه را بشکند تا حدود سطح ۳۰٫۵۸ ریزش کند که این حرکت نزولی را تکمیل شدن موج افزایشی c از موج (۴) در حوالی سطح مقاومت ۳۶٫۲۰ و عمق حرکت نزولی اخیر از سطح ۳۶٫۱۴ (بالاترین سطح ۲۹ ژانویه) تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت ۳۲٫۷۲ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح ۴ نوامبر ۲۰۱۵) به ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) قرار گرفته است و شکسته شدن این سطح فرصت خوبی را برای فروشندگان نفت برنت فراهم خواهد آورد.

حرکت کاهشی اخیر قیمت نفت برنت می تواند فشار های وارده بر قیمت نفت برنت را بیشتر سازد و باز هم فروشندگان را به سوی آن جلب کند و ما از هم اکنون روند نزولی را برای قیمت نفت برنت ادامه دار پیش بینی می کنیم. گمانه زنی ها از عدم همکاری سازمان اوپک با روسیه در کاهش سطح تولیدات نفت، این همان سایه هراسی است که بر قیمت نفت برنت سنگینی می کند.

پیش بینی می شود با این گمانه زنی ها و مازاد عرضه نفت در بازارها حرکت نزولی قیمت نفت برنت امتداد بیشتری یابد و شاید به همین دلیل است که معامله گران در حال فروش نفت برنت از نزدیکی سطح مقاومت ۳۶٫۲۰ هستند و پیش بینی ها نشان می دهد که با شکسته شدن سطح حمایت ۳۲٫۷۲ فروشندگان بیشتری با هدفهای نزولی ۳۰٫۵۸ ، ۲۸٫۷۷ و پس از آن سطح ۲۷٫۱۰ دلار/بشکه وارد بازار شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت