تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای امروز پیش بینی ما آن است که امروز با توجه به ایجاد جو ریسک گریزی در بازارها شاهد اندکی تقویت ارزش ین ژاپن در مقابل ارزهای اصلی باشیم. با بازگشت شرایط گریزی در بازار، معاملات انتقالی با ین ژاپن – به عبارتی استقراض ین ژاپن و خرید ارزهایی با نرخ بهره بالا (Carry Trades)- نیز کاهش عمده ای می یابد و ارزهای مقابل ین ژاپن تضعیف می شوند.

امروز مولفه های مرتبط با شاخص بخش خدمات ISM و اشتغال بخش خصوصی ADP آمریکا می توانند تا حدی مشخص کننده گزارش اشتغال ماه ژانویه آمریکا (payrolls) باشد که روز جمعه منتشر خواهد شد. ین ژاپن پس از سقوط شدید هفته پیش در واکنش به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن به زیر صفر درصد، اخیراً در روندی افزایشی قرار گرفته و در این راستا، قیمت از سطح ۱۲۱٫۶۷ به ۱۱۹٫۲۰ کاهش یافته است.

برای امروز در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۲۰٫۰۰ ، ۱۲۰٫۳۰ ، ۱۲۰٫۳۵ و ۱۲۰٫۵۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با حد تارگت ۱۱۹٫۲۰ و ۱۱۹٫۰۰ به نظر می رسد. در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز برای معامله گران امروز توصیه می شود که دقت لازم به عمل آورند زیرا در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۱٫۳۰ ، ۱۳۱٫۸۰ ، ۱۳۱٫۸۵ و ۱۳۲٫۰۰ امکان بازگشت حرکت کاهشی به سوی سطوح ۱۳۰٫۱۰ و ۱۳۰٫۰۰ وجود دارد.

با توجه به جریان ریسک گریزی بار دیگر هنگام سقوط قیمت یورو در مقابل ین ژاپن به پایین سطح ۱۳۰٫۰۰ می توان وارد پوزیشن فروش با هدفهای بعدی ۱۲۹٫۸۰ ، ۱۲۹٫۵۰ و پس از آن سطوح ۱۲۹٫۳۰ و ۱۲۹٫۰۰ گردید. در زوج ارز پوند – ین ژاپن نیز احتمالاً برای امروز فرصتهای ورود به پوزیشن فروش در محدوده نرخهای ۱۷۳٫۵۰ و ۱۷۳٫۷۰ با تارگت های ۱۷۲٫۰۰ ، ۱۷۱٫۶۵ ، ۱۷۱٫۶۰ و پس از آن سطوح ۱۷۱٫۱۰ و ۱۷۱٫۰۰ ایجاد شود.

سرمایه گذاران انتظار دارند که با توجه به همه پرسی خزوج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه ژوئن و کاهش گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در سال جاری، روند نزولی پوند و تمایلات فروش برای آن طی هفته های آینده نیز ادامه یابد اما پیش از آن ممکن است به خاطر شکست سطوح مقاومت مقداری به نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۴۵۸۰ ، ۱٫۴۶۰۰ اصلاح کند و سطح مقاومت بعدی در سطح ۱٫۴۶۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۵۵۱۰ به ۱٫۴۰۸۰) تشکیل شده است.

با توجه به افزایش امروز مدیران خرید بخش خدمات انگلیس (PMI) و برخی دیگر از معامله گران نیز در آستانه اعلام گزارش اشتغال ماه ژانویه آمریکا که روز جمعه این هفته منتشر خواهد شد و نیز انتظار برای اعلام نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس (BoE) و پیش بینی این کمیته سیاستگذاری در مورد چشم انداز تورم و اقتصادی این کشور، مقداری اقدام به بستن پوزیشن های فروش پوند نموده اند و همین مسئله امروز به حرکت اصلاحی پوند در مقابل دلار آمریکا به بالاترین سطح ۳ هفته گذشته انجامیده است.

در حرکت اصلاحی پوند در مقابل دلار آمریکا، سطح مقاومت اولیه بر روی ۱٫۴۴۹۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۵۸۲۰ به ۱٫۴۰۸۰) ، ۱٫۴۴۹۷ (خط کین سن اندیکاتور روزانه ایچیموکو)، ۱٫۴۴۹۸ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه گذشته) و بعد از سطح مقاومت ۱٫۴۵۰۰ بر روی نرخ ۱٫۴۵۲۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی ۱٫۵۹۰۰ به ۱٫۴۰۸۰) قرار دارند که در صورت عبور قیمت از آن از نظر بررسی سطوح فیبوناچی مقاومت بعدی سطح ۱٫۴۷۸۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

در سایر تحولات در قیمت جهانی اونس طلا برای شروع حرکت افزایشی همچنان باید منتظر ماند و در صورت توانایی قیمت برای عبور از مقاومت ۱۱۳۰ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۱۳۵ و بالاتر بوجود خواهد آمد. هنوز هم مساله فاندامنتال و نوسانات نزولی بازار سهام و تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن مهمترین عامل افزایش قیمت اونس طلا به بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته است.

بدین ترتیب، با توجه به نگرانی هایی که از کاهش رشد اقتصاد جهانی وجود دارد و از آنجاییکه کاهش رشد اقتصادی چین و احتمال کاهش ارزش یوان چین کماکان پابرجاست، انتظار داریم حرکت افزایشی اونس طلا فرصتهای مناسبی برای خرید با هدفهای مشخص شده در نمودار پایین ایجاد کند و هم اکنون برای امروز خریداران اونس طلا نیز در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱۱۳۰ هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا