تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر دیروز وجود ندارد و پیش بینی می کنم قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۴۴۸۲ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را در نمودار پایین ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۴۵۸۴ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم ۱ ساعته پایین مشخص است این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۴۴۰ (بالاترین سطح ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده اند. قیمت با در جا زندن حوالی قیمت فعلی ممکن است مدتی بین سطوح ۴۵۸۲ و ۴۴۸۱ در نوسان باشد.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم در قیمت جهانی مس این سطح رزیستنس در نزدیکی مقاومت دیگری در سطح ۴۵۸۵ مورد مقاومت جدّی قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ قرار گرفته است و در حرکت نزولی تنها با شکسته شدن سطح ۴۴۸۱ می بایست در سناریوی فوق تجدید نظر کرد.

در چارت پایین به باور ما نیاز است که قیمت مس برای تجمع انرژی ابتدا به سوی سطح حمایت ۴۴۸۲ یک حرکت اصلاحی کند و پس از آن به سوی سطح مقاومت ۴۵۸۳ افزایش یابد و چنانچه این سطح هم با قدرت شکسته شود سیگنال خرید قوی تا سطح ۴۶۴۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و پس از آن سطح ۴۷۴۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد که در نمودار پایین دیده می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال در روند فعلی قیمت مس در طی این چند روز گذشته شاهد حرکت صعودی هستیم ولی نشانه‌های اولیه توقف در نزدیکی سطح مقاومت ۴۵۸۴ پدیدار شده است و قیمت مس برای عبور از این سطح مقاومت می بایست کمی به نزدیکی سطح حمایت ۴۴۸۲ برگردد و در چنین شرایطی بایستی محتاطانه عمل کرد تا همانطور که اشاره کردیم سطوح مقاومت ۴۵۸۲ و ۴۵۸۴ دلار/تن با قدرت شکسته شوند که بتوان وارد پوزیشن خرید با اهداف مشخص شده در چارت پایین شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر دیروز وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به سوی سطح ۱۴۹۹ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۱۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم ۱ ساعته پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

براساس بررسی شمارش امواج الیوت هر چند قیمت آلومینیم آلیاژی در طی هفته های آینده در این موج قادر است تا سطح ۱۵۸۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد اما از نظر ساختاری ممکن است قبل از آغاز افزایش قیمت چند حرکت اصلاحی عمیقی را بدنبال داشته باشد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال برای امروز اولین سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۱۵۳۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و اگر با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۵۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر خواهد کرد و کاهش شاخص دلار آمریکا نیز می تواند به تقویت این فلز کمک کند.

از این رو برای امروز ورود به پوزیشن خرید باید منتظر ایجاد سیگنال های خرید قطعی و نهایی قیمت آلومینیم آلیاژی بالای سطح مقاومت ۱۵۳۰ باشیم و فعلا خرید توصیه نمی شود زیرا همانطور که قبلا اشاره شد با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۱۵ امکان ایجاد یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۴۹۹ دلار/تن و پس از آن شروع حرکت افزایشی وجود دارد که در نمودار پایین به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم