تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز اولین جمعه ماه فوریه است و طبق معمول میزان مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی (NFP) در اولین جمعه هر ماه میلادی اعلام می شود. این خبر همواره یکی از تاثیر گذارترین اخبار بر بازارهای مالی است و امروز نیز مستثنی نخواهد بود. فی الواقع سکوت امروز بازار موئد این مسئله است که بعد از ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران انفجاری مهیب در راه است.

همانطور که در گزارش تحلیلی دیروز بدان اشاره کردیم از لحاظ تکنیکی در تایم فریم روزانه موج افزایشی شکل گرفته هنوز پایدار است و هدف آن سطوح ۱۱۶۲، ۱۱۶۳ ، ۱۱۶۵ و ۱۱۷۶ از طریق عبور از سطح مقاومت ۱۱۴۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۱۵۷ می باشد و از آنجایی که خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۰۶ با قدرت شکسته شده است احتمالا اونس طلا وارد منطقه ۱۱۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد شد.

امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی ایالات متحده اعلام خواهد شد و انتظار بازار چیزی در حدود ۱۹۰۰۰۰ افزایش است که نسبت به ماه قبل (۲۹۲۰۰۰) بسیار کمتر می باشد و با توجه به منفی اعلام شدن آمارهای اخیر اقتصادی از آمریکا ممکن است آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا نیز پایین اعلام شود که در این صورت با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۵۷ باید انتظار تقویت بیشتر اونس طلا را داشت.

گمانه زنی ها از عدم افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری و اظهارات اخیر ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک آمریکا، قیمت اونس طلا را تا آستانه ۱۱۵۷ یعنی بالاترین سطح ۳٫۵ ماهه گذشته تقویت کرده است اما فعلا قدرت ماندن در بالای این سطح را نداشته و کمی به سطح ۱۱۵۰ اصلاح کرده است ولی پیش بینی می کنیم اگر امروز بعد از ظهر آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا کمتر از حد پیش بینی بازار (۱۹۰۰۰۰) اعلام شود و عرضه شاخص دلار آمریکا به همین صورت در بازارها بیشتر شود بتواند دیر یا زود از سطح مقاومت ۱۱۵۷ هم عبور کند و تا نرخهای بالاتر افزایش یابد.

محرک و یا چاشنی اولیه این حرکت به سوی سطح مقاومت ۱۱۵۷ را مسلما جو ریسک گریزی در بازارهای سهام و مهمتر از همه آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا و سخنان اخیر ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک بود که گفته بود شرایط بازارهای مالی به طور قابل توجهی سخت تر شده است و چشم انداز ضعیف اقتصاد جهانی ممکن است عواقب قابل توجهی بر اقتصاد آمریکا داشته باشد و این موضوع باعث کمرنگ تر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری شده است.

به اعتقاد ما با توجه به نوساناتی که بطور کلی در بازارهای مالی حاکم است، احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس بسیار بعید خواهد بود که در این صورت، با شکسته شدن سطح ۱۱۵۷ می بایست در انتظار شروع موج افزایشی جدید در قیمت اونس طلا به سوی سطح مقاومت ۱۱۷۶ باشیم و برای امروز از آنجاییکه نوسانات قیمت اونس طلا در بالای محدوده خط روند نزولی قدیمی ماست باید تا اعلام خبر آمار اشتغال آمریکا منتظر ماند و واکنش بازار را دید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا