تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

از آنجاییکه امروز در تقویم اقتصادی اخبار چندانی دیده نمی شود، عمده تمرکز بازار به نوسانات بازار سهام و شاخص دلار آمریکا معطوف شده است. روند ریسک گریزی جریان غالب بازارهای ارز است و خرید ین ژاپن و فرانک سویس و از همه مهمتر اونس طلا به عنوان ارز و دارایی های مطمئن بازار ادامه دارد. این امکان وجود دارد که فروشندگان سهام در بازارهای مالی با گرفتن پوزیشنهای فروش خود، زمینه ادامه حرکت افزایشی ارزهای مطمئن نظیر ین ژاپن و فرانک سویس را بیشتر فراهم کنند.

برای امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا هدف رسیدن به نرخهای پایین سطح ۱٫۱۱۰۰ خواهد بود و سطوح مقاومت به ترتیب نرخهای ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۱۸۵ هستند و تا زمانیکه سطح مقاومت ۱٫۱۲۵۰ شکسته نشود، همچنان می باید در انتظار ادامه حرکت در روندی خنثی مابین سطوح ۱٫۱۰۵۰ و ۱٫۱۲۵۰ تا قبل از شهادت یلن ریس بانک مرکزی آمریکا باشیم.

اکنون با توجه به جو ریسک گریزی این امید برای خریداران ایجاد شده که با رسیدن قیمت به نرخهای محدوده ۱٫۱۰۸۰ ، ۱٫۱۰۷۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۰۵۵ و ۱٫۱۰۵۰ فرصتهایی برای خرید مجدد ایجاد می شود هرچند که ظهور یک الگوی کندل دوجی در نمودار روانه، سفارشات فروش یورو را در محدوده ۱٫۱۱۸۵ تا ۱٫۱۲۱۰ نشان می دهد.

در حالت عمومی الگوی دوجی Doji به نمودارهای شمعی اطلاق می شود که قیمت آغاز و پایان یکسان باشند و از لحاظ تکنیکال این الگو به نموداری شمعی گفته می شود که قیمت آغاز و پایان کندل استیک یکسان باشد اما در آن بازه زمانی قیمت سایه های بلند بالاتر و پایینتر را تشکیل داده است این الگو حاکی از برابری قدرت خریداران و فروشندگان در آن بازه زمانی می باشد.

ارزش ین ژاپن که امروز همگام با سقوط بازارهای سهام در مقابل ارزهای اصلی قدرت گرفت هم اکنون در تلاش برای شکستن سطح حمایت بسیار مهم ۱۱۵ است و با توجه به شرایط ریسک گریزی، در صورتی که شاخصهای سهام بانکهای اروپا و آمریکا همچنان سیر نزولی خود را حفظ کنند دیر یا زود شاهد شکسته شدن حمایت ۱۱۵ در زوج ارز USDJPY خواهیم بود چون در حال حاضر بیشترین عامل تاثیر گذار بر ین ژاپن مسائل مربوط به بحران اخیر بازار سهام بین الملل و پدیده Unwinding carry trade می باشد که سرچشمه آن در سقوط شاخصهای سهام بانکهای اروپا و ایالات متحده است.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در گزارش های قبلی نیز اشاره کردیم، استراتژی ما خرید اونس طلا در نرخهای بالا و انتظار برای صعود مجدد قیمت است و هفته گذشته نیز به آن اشاره کردیم و از امروز با نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۱۱۷۶ فعال شده است و برای کسانی که فرصت ورود به معامله در اولین دور شکسته شدن این سطح ۱۱۷۶ را از دست داده اند، اکنون فرصت جدیدی است که می توان دوباره در بالای این سطح وارد پوزیشن خرید با هدفهای ۱۱۹۵ و ۱۲۰۰ شد و از این رو، تمرکز اصلی ما به استمرار حرکت صعودی قیمت اونس طلا است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا