تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که روز گذشته اشاره شد نماگرهای تحلیل تکنیکال نفت قیمت را در حال ریزش قیمت به پایین سطح حمایت ۳۰٫۸۵ دلار/بشکه نشان میدهند و فعلا قیمت از نظر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال تایم فریم یک ساعته نزولی است و برای امروز اگر قیمت بخواهد همچنان به نزول ادامه دهد، آنگاه باید به نقاط پائین‌تر ۲۹٫۲۵ و ۲۹٫۰۷ برسد که این سطوح در نمودار پایین مشخص هستند.

براساس قضاوت اندیکاتورها و براساس آنچه که دیروز گفته شد اهداف بعدی قیمت نفت در سطوح ۲۹٫۲۵ و ۲۹٫۰۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهند بود و ذکر این نکته لازم است که همگی نقاط یاد شده برای قیمت نفت ساپورت‌های مهمی به حساب می‌آیند. قیمت نفت پس از برخورد با سطح مقاومت ۳۲٫۲۹ به سمت پایین بازگشته است و با توجه به موقعیتهای اندیکاتورهای مورد بررسی در تحلیل تکنیکال و جریان ریسک گریزی در بازار سهام بین الملل ورود جدید به پوزیشن فروش منطقی به نظر می رسد.

در طی چند روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا نوسانات متعددی بین سطوح ۳۳٫۷۳ و ۲۹٫۲۵ داشته که با شکسته شدن سطح ۳۰٫۸۵ فرصت مناسبی برای ورود به معامله ایجاد کرده است و به نظر می رسد که فروشندگان فرصت بیشتری برای ورود به معامله با حد تارگت ۲۹٫۲۵ و پس از آن سطح ۲۹٫۰۷ داشته باشند. در صورت بروز این اتفاق قیمت نفت متمایل به رسیدن به پله‌های پائین به ترتیب در سطوح ۲۸٫۵۰ و ۲۷٫۹۷ خواهد بود که در چارت پایین مشخص است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود از آنجاییکه اکنون سطح حمایت ۳۰٫۸۵ کاملاً شکسته شده است، حرکت قیمت نفت به سوی نرخهای ۲۹٫۲۵ و ۲۹٫۰۷ است که اگر این سطوح هم شکسته شوند، می باید به انتظار تسریع حرکت نزولی و رسیدن قیمت به نرخهای پایین تر به ترتیب به سطوح ۲۸٫۵۰ و ۲۷٫۹۷ دلار/بشکه باشیم که این هدف در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز در نمودار قیمت نفت برنت همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم و در چارت پایین هم مشخص است پس از ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطح ۳۶٫۲۰ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) روند نزولی در پیش گرفته و دوباره قیمت در تلاش برای شکست کامل سطح حمایت ۳۲٫۷۲ است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در نمودار پایین قیمت نفت برنت نتوانسته با قدرت خود را بالای سطح مقاومت ۳۶٫۲۰ تثبیت کند و این بار هم مثل روزهای گذشته به سمت پایین حرکت نموده است. همانطور که قبلا گفتیم با توجه به جریان ریسک گریزی در بازارهای سهام بین الملل، در چارت پایین ادامه روند کاهشی قیمت نفت برنت منوط به گذر کامل از قیمت ۳۲٫۷۲ و ماندن معنادار در پایین این سطح است.

در حال حاضر حرکت قیمت نفت برنت برای امروز بستگی به شکست کامل سطح حمایت ۳۲٫۷۲ دارد و هنوز سیگنالی مبنی بر حرکت قوی قیمت نداریم و این موضوع از نقطه نظر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در چارت پایین مورد تایید می باشد و به احتمال قوی اگر از پایین سطح حمایت ۳۲٫۷۲ با قدرت شکسته شود حرکت کاهشی آغاز خواهد شد و آنچه فعلا می توان گفت اینکه برای خروج رو به پایین از سطح حمایت ۳۲٫۷۲ فعلا باید اندکی صبر و تامل کرد.

از این رو در مسیر کاهش امروز قیمت نفت برنت امکان بازگشت روند کاهشی به سوی سطح ۳۲٫۷۲ وجود دارد و براساس تحلیل نماگرهای تحلیل تکنیکال دلیل خوبی برای امکان کاهش دوباره قیمت نفت برنت به سوی سطح  ۳۲٫۷۲ است که این سطح در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی به وضوح مشخص شده است.

با در نظر گرفتن سیگنال های اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت برای امروز اندکی مایل است تا به نقاط پایین تری برسد که البته قدرت این کاهش همانطور که اشاره کردیم بستگی به شکست سطح ۳۲٫۷۲ دلار/بشکه دارد و فعلا با توجه به قدرت نسبی روند قیمت نفت برنت که از روز جمعه آغاز شده است کاهش قیمت نفت برنت به پایین این سطح اهمیت ویژه ای برای فروشندگان نفت برنت دارد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت