تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل روز گذشته همچنان مورد توجه است و استراتژی ما خرید اونس طلا در نرخهای بالای سطح مقاومت ۱۲۰۰ و انتظار برای صعود مجدد قیمت است و قبلا نیز به آن اشاره کردیم که افزایش قیمت اونس طلا به بالای سطح ۱۱۷۶ و نفوذ قیمت به بالای این سطح می تواند باعث ورود معامله گران به پوزیشن خرید با هدف ۱۲۰۰ باشد که دیروز دوباره همین اتفاق رخ داد.

امروز گزارش یلن، رئیس بانک فدرال ایالات متحده در کنگره آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران توجه بازار را بار دیگر به سیاستهای پولی آمریکا جلب خواهد کرد و در صورتیکه وی به سیاست گذاری پولی و کند شدن روند افزایش نرخ بهره اشاره کند، انتظار واکنش اونس طلا و شروع نوسانات را خواهیم داشت.

از امروز با نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۱۲۰۰ برای کسانی که فرصت ورود به معامله در اولین دور افزایش قیمت به این سطح را از دست داده اند، اکنون فرصت جدیدی است که می توان دوباره در بالای این سطح وارد پوزیشن خرید با هدفهای ۱۲۰۵ ، ۱۲۰۷ و ۱۲۱۵ و ۱۲۴۴ شد و از این رو، تمرکز اصلی ما به استمرار حرکت صعودی قیمت اونس طلا است مخصوصا اگر امروز لحن سخنرانی یلن ریس بانک فدرال ملایم باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است سطوح ۱۲۰۷ و ۱۲۴۴ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۳۰۶ به ۱۰۴۵ قرار دارند و در حرکت اصلاحی با سطوح حمایت ۱۱۸۵ ، ۱۱۸۲ ، ۱۱۸۰ و ۱۱۷۶ روبرو است و با ادامه روند ریسک گریزی و خروج معامله گران از سرمایه گذاری های پر ریسک، روند معاملات انتقالی (Carry Trades) متوقف شده و پیش بینی می کنیم، تا زمان بازگشت آرامش و ثبات به بازارهای مالی، قیمت اونس طلا تا زمانیکه بالای سطوح حمایت قرار دارد، تقویت شود.

از این رو با توجه به آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا، عدم افزایش نرخ بهره در سال جاری محتمل است و بدین جهت، باید به خاطر داشت، هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی اونس طلا در کوتاه مدت کاملاً پایدار نخواهد ماند و برای امروز سطح ۱۲۰۰ مقاومت کلیدی برای معامله گران است و شکست آن می تواند قیمت را تا سطح ۱۲۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بالا ببرد.

با بوجود آمدن شرایط ریسک گریزی در بازارهای مالی و ایجاد تمایل سرمایه گذاران به ارزهای مطمئن و خرید دارایی هایی با قابلیت نقدشوندگی بالا، اونس طلا در روندی صعودی قرار گرفته و از اوایل سال جاری به شدت تقویت شده است، اکنون و در شرایط نامطمئن فعلی نیز انتظار داریم با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۰۰ روند صعودی اونس طلا پایدار بماند.

کاهش میزان سود اوراق قرضه و تضعیف شاخص های اقتصادی آمریکا و کاهش ارزش دلار آمریکا، موجب شد تا اندک اندک نه تنها احتمال افزایش نرخ سود بانکی در آمریکا در ماه مارس و ژوئن کمتر و کمتر شود، بلکه اکنون معامله گران به صراحت احتمال عدم افزایش نرخ سود بانکی آمریکا را در سال جاری بیان می کنند.

با نگاهی به نمودار بازار، می توان حرکت افزایشی اونس طلا را تا سطح ۱۲۰۰ مشاهده کرد که بالاترین سطح در ۷٫۵ ماهه گذشته محسوب می شود. برای امروز پیش بینی می کنیم، یلن چشم انداز روشنی نسبت به فعالیتهای اقتصادی و تورم و سرعت افزایش نرخ بهره آمریکا ارایه نماید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا