تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده

EurUsd :

زوج ارز EURUSD در طی چند روز گذشته در نوار بسیار باریکی بین منطقه ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۱۰۰ حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است . علت اصلی این سکوت انتظار برای روزهای پنجشنبه و جمعه است که سیاستهای بانک مرکزی اروپا ( ECB ) و اوضاع بازار کار آمریکا روشن شود .  

قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد . سکوت هفته گذشته و امروز بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند ، در آینده نه چندان دور را بوجود می آورد.

فعلا در کوتاه مدت چنانکه در گزارش روز جمعه نیز اشاره کردیم، این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت به سطح ۱٫۳۱۰۰ بار دیگر تقاضا برای فروش یورو شکل گیرد و قیمت به سوی منطقه ۱٫۳۰۰۰ کاهش یابد و روز جمعه دیدیم که چنین اتفاقی افتاد.

برای امروز فعلا قیمت یورو در مقابل دلار در اطراف سطح ۱٫۳۰۵۰ در نوسان است و همانطور که در پیشنهادهای معاملاتی نیز اشاره کردیم امروز در بالای منطقه ۱٫۳۰۵۰ فعلا سفارشهای فروش متعددی به ترتیب در منطقه ۱٫۳۰۷۰ و ۱٫۳۰۸۰ و آخرین مرحله از سفارشات فروش در منطقه ۱٫۳۱۰۰ چیده شده اند که اجازه پیشروی یورو به بالای این منطقه را نمی دهد مگر آنکه سطح ۱٫۳۱۰۳ کاملا شکسته شود که آن وقت سفارشات خرید جایگزین سفارشات فروش خواهند شد.

بنابراین اگر حرکت صعودی قادر به تثبیت قیمت در بالای سطوح ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۱۰۰ نباشد، فرصت های را برای فروش با هدف نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ ایجاد خواهد کرد.

در حرکت نزولی نیز خبرهای رسیده حاکی از این است که برخی از سفارشهای خرید در محدوده نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ ( نزدیکی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی) و بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۲۹۸۵ قرار دارند که برای امتداد حرکت نزولی می بایست حتما سطح ۱٫۲۹۸۵ کاملا شکسته شود که آن وقت می توان در انتظار کاهش به سوی منطقه ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۵۰ الی ۱٫۲۹۴۲ و ۱٫۲۹۳۶ بود.

باید دید آیا فروشندگان جدید تا زمانیکه قیمت یورو در زیر منطقه ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۱۰۰ قرار دارد ، می توانند قیمت را دوباره به حوالی ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۲۹۸۵ یا حتی پایین تر بکشانند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

برای این زوج ارز سفارشات خرید امروز در منطقه ۹۹٫۱۰ و ۹۹٫۰۰ بعدی در منطقه ۹۸٫۸۰ و ۹۸٫۷۰ الی ۹۸٫۶۵ چیده شده اند و سفارشات فروش نیز در منطقه ۹۹٫۸۰ تا ۱۰۰ قرار دارند. همانطور که در نمودار زیر مشخص است حرکت صعودی در حال رسیدن به سطح ۹۹٫۹۲ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱۰۳٫۷۴ به ۹۳٫۷۵) می باشد که البته ما پیشنهاد می کنیم در همین نزدیکی منطقه ۹۹٫۸۰ تا ۱۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود. کف ابر ایچیموکو در منطقه ۹۸٫۱۵ و سقف این ابر در منطقه ۱۰۱٫۲۸ قرار گرفته است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید در منطقه ۱۲۹٫۲۰ تا ۱۲۹٫۰۰ وجود دارند و منطقه مقاومت نیز در نزدیکی ۱۳۰٫۲۰ الی ۱۳۰٫۲۵ تشکیل شده است که پیشنهاد می کنیم در منطقه ۱۳۰٫۲۰ و ۱۳۰٫۲۵ نسبت به تسویه خرید اقدام شود. در زوج ارز پوند – ین ژاپن نیز منطقه کف در حدود ۱۵۰٫۵۰ الی ۱۵۰٫۰۰ و منطقه سقف در حدود ۱۵۲٫۵۰ الی ۱۵۳٫۰۰ تشکیل شده است.

اکنون گزارش این هفته اشتغال ایالات متحده آمریکا که قرار است در روز جمعه منتشر شود ، نقش کلیدی و مهمی را در زوج دلار – ین ژاپن ، کراس های ین و البته سایر ارزهای مقابل دلار ایفا خواهد کرد و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای تصمیم جلسه بانک مرکزی آمریکا (  در جهت زمان خروج از استراتژیهای مرتبط با سیاستهای انبساطی کمّی معین کند

افزایش میزان اشتغال، به رشد اقتصادی تعبیر خواهد شد و این امر به کاهش زود هنگام سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا تفسیر می شود که تقویت دلار را در پی دارد و از سوی دیگر کاهش میزان اشتغال ، موجب کمرنگ تر شدن انتظارات از توقف زود هنگام محرکهای اقتصادی خواهد شد. برای انتشار خبر تا روز جمعه منتظر می مانیم

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

همانطور که قبلا نیز گفته شد تا زمانی که قیمت پوند در پایین منطقه ۱٫۵۲۸۰ و ۱٫۵۳۰۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و خط فیب ۵۰ درصدی ) قرار دارد، روند حرکت همچنان کاهشی است و احتمال کاهش مجدد تا سطح ۱٫۵۱۷۰ و ۱٫۵۱۵۰ وجود دارد که البته این منطقه فعلا حمایت قیمت محسوب می شود و در صورتیکه از منطقه ۱٫۵۱۵۰ عبور کند می تواند به ترتیب تا سطوح ۱٫۵۰۴۹ و ۱٫۵۰۰۸ کاهش یابد.

این مساله نشان می دهد که هر چند امروز شاخص مدیران خرید کارخانه ای (PMI) انگلیس بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد اما تمایل کلی بازار، همچنان فروش پوند در نرخهای بالا را دنبال می کند .

به اعتقاد ما با توجه به اینکه هم اکنون شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در بالاترین سطح ۴ هفته گذشته قرار گرفته است و پیش بینی نیز می شود همچنان افزایش یابد، از این رو در این زوج ارز حرکت نزولی تا رسیدن به منطقه ۱٫۵۱۸۰ و ۱٫۵۱۷۰ الی ۱٫۵۱۵۰ ادامه خواهد داشت و سقوط قیمت به زیر این نرخ، شروع یک حرکت نزولی قوی دیگری را منجر خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای امروز در زوج ارز یورو – پوند نیز سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۸۵۹۰ تا ۰٫۸۶۰۰ و سفارشات خرید در دو منطقه نزدیکی ۰٫۸۵۴۰ و ۰٫۸۵۲۰ الی ۰٫۸۵۱۵ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند