تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز اونس طلا روز خوبی را پشت سر گذاشت و توانست به بالاترین سطح خود در یک ساله گذشته تقویت شود. امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری با سطح مقاومت ۱۲۶۰ مواجه شود.

چنانچه امروز موفق به شکست سطح حمایت ۱۲۳۰ شود مقداری به سوی سطوح حمایت ۱۲۲۵ ، ۱۲۲۲ ، ۱۲۲۰ و ۱۲۱۸ اصلاح خواهد کرد تا دوباره انرژی و پتانسیل لازم برای افزایش جهت شکست سطح ۱۲۶۰ را بدست آورد. همانطور که در نمودار پایین مشخص است سطح ۱۲۱۸ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص شده است.

در چارت پایین تایم فریم یک ساعته سطح مقاومت ۱۲۶۰ (بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۳۹۱ – بالاترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۴ – به ۱۰۴۵ – پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است که دیروز مانع از رشد بیشتر قیمت اونس طلا گردید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت اونس طلا پس از برخورد به این سطح مقداری اصلاح کرده است که این حرکت صرفا یک حرکت پول بک (pullback) به سمت خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۹۱ می باشد و پیش بینی می کنیم با ادامه روند نزولی بازارهای سهام بین الملل دوباره تقاضا برای خرید طلا بیشتر شود.

این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۶۰ و ۱۲۶۵ باعث رشد قیمت به ترتیب به سطوح ۱۲۷۰ ،۱۲۷۴ ، ۱۲۸۳ و پس از آن سطوح ۱۳۰۰ و ۱۳۰۶ و سپس سطح ۱۳۱۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند افزایشی باشیم. اونس طلا تا بدین لحظه بیشترین رشد هفتگی (%۶٫۰۰+) خود را در طی ۴ ساله گذشته تجربه کرده است و دیروز نیز بیشترین رشد روزانه (%۴٫۰۰+) خود را از سال ۲۰۱۳ به این سو ثبت کرد.

امروز همچنین مشخص شد موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر با ۱۳٫۹۸ تن افزایش به ۷۱۶٫۰۱ تن رسید که بیشترین رشد ذخایر طلا این صندوق در دو ماهه گذشته است. خبر امروز آمار خرده فروشی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و شاهد نوساناتی برای اونس طلا خواهیم بود و پیش بینی می شود شاخص خرده فروشی و خالص خرده فروشی آمریکا در ماه ژانویه به میزان %۰٫۱ افزایش داشته باشند که بالاتر از رقم قبلی %۰٫۱- می باشد.

آمار تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا نیز ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار میرود همانند رقم قبلی ۹۲ اعلام شود. در همین ساعت نیز آقای ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک آمریکا سخنرانی خواهد داشت. لازم به ذکر است که هفته بعد بازارهای آمریکا روز دوشنبه به مناسبت روز ریس جمهوری تعطیل هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا