تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن اگر بتواند از سطح مقاومت ۲۸٫۲۴ دلار/بشکه عبور کند تا حدود سطح ۲۹٫۵۰ افزایش می یابد. همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت در موج ۴ قرار گرفته است که جز موج چهارم از موج نزولی بزرگ (۵) محسوب می شود که این موج از سطح ۳۴٫۸۲ (بالاترین سطح ۲۸ ژانویه) شکل گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت به باور ما این موج افزایشی ۴ می تواند قیمت نفت را تا حدود سطح ۲۹٫۵۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برساند که تحقق آن بستگی به عبور کامل از نزدیک ترین سطح مقاومت خود یعنی سطح ۲۸٫۲۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دارد و فعلا قیمت نفت در درون کانال نزولی در نوسان است.

در چارت پایین مشخص است که سطح ۲۹٫۵۰ مماس با سقف کانال نزولی رسم شده می باشد. اولین سطح مقاومت بر روی ۲۸٫۲۴ و اولین سطح حمایت بر روی ۲۶٫۱۹ دیده می شوند و در حرکت نزولی اگر به هر دلیلی سطح حمایت ۲۶٫۱۹ شکسته شود باعث ریزش قیمت نفت به سوی سطح ۲۴٫۹۳ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود.

در حال حاضر قیمت نفت هم بدلیل بازار سهام و هم به خاطر شایعات در خصوص تلاش اعضای سازمان اوپک برای کاهش سطح تولیدات، نوسان زیادی در خود دارد و برای امروز به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود در اندیکاتورهای مورد بررسی در تحلیل تکنیکال و برخورد قیمت به کف کانال، قیمت نفت متمایل به حرکت در مسیر صعود و به سمت بالا یعنی تا سطح ۲۸٫۲۴ باشد که این سطح محل برخورد قیمت به سقف کانال است.

به نظر می رسد در حال حاضر برای امروز خرید در بالای سطح ۲۸٫۲۴ با حد استاپ پایین ۲۶٫۱۹ و هدف قرار دادن سطوح ۲۹٫۲۵ و ۲۹٫۵۰ منطقی باشد و در حرکت نزولی تنها به شرط قرار گرفتن قیمت پایین سطح حمایت ۲۶٫۱۹ نشانه ی در جهت سوراخ شدن کف کانال و فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به سوی سطح ۲۴٫۹۳ دلار/بشکه فراهم خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۳۲٫۷۲ دلار/بشکه را لمس کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت بالای سطح حمایت ۳۰٫۵۸ و برخورد به کف کانال نزولی نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح ۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده اند. برای امروز با بررسی رفتار قیمت می توان به امکان صعود و احتمال رشد قیمت به سوی سقف کانال نیز پی برد.

در نمودار پایین سقف کانال نزولی نیز سطح مقاومت قیمت نفت برنت را بر روی سطح ۳۲٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نشان می دهد که پیش بینی می کنیم پس از لمس این سطح مقاومت و برخورد به سقف کانال دوباره در موج نزولی (۵) در مسیر نزولی به سوی سطح ۲۷٫۱۰ قرار گیرد و بعد از آن دوباره حرکت نزولی وارونه شود.

برای امروز چنانچه قیمت نفت برنت به پایین سطح ۲۹٫۹۲ (پایین ترین سطح روز گذشته) برسد باعث ریزش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۲۸٫۷۷ و پس از آن سطح ۲۷٫۱۰ دلار/بشکه می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت