تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۴۵۰۱ دلار/تن نزدیک شود که این موضوع را ناتوانی قیمت در عبور از سطح حمایت ۴۴۴۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (۳) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۷۲۰ (بالاترین سطح ۴ فوریه) تشکیل شده است.

بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که شکست سطح مقاومت ۴۵۰۱ بعید به نظر می رسد به خاطر این که قیمت مس در روندی خنثی بین سطوح ۴۵۰۱ و ۴۴۴۵ در نوسان است که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال انتظار داریم بعد از رسیدن مس به سطح مقاومت ۴۵۰۱ و تکمیل شدن موج (۴) دوباره قیمت آن در مسیر نزولی این بار در موج نزولی (۵) به سوی سطح ۴۴۴۵ و پس از آن سطح ۴۴۱۱ قرار گیرد که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

از این رو برای امروز در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۴۴۴۵ باعث ریزش بیشتر قیمت مس به سوی سطح ۴۴۱۱ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی بین محدود خنثی و رنج ۱۴۸۰ و ۱۴۹۹ دلار/تن در نوسان باشد و بعد از آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح ۲۳ وامبر) تشکیل شده اند. برای امروز بازار بیشتر متمایل به قرار گرفتن در روند خنثی و پس از آن ریزش مجدد قیمت است و شرط شروع صعود قیمت، خروج رو به بالای قیمت و استقرار معنی‌دار آن در بالای سطح مقاومت ۱۴۹۹ است.

با نگاهی به نمودار پایین قیمت آلومینیم آلیاژی می توان متوجه شد که این موج به همراه دو موج قبلی یعنی موجهای A و B با هم دیگر یک الگوی مثلث را بوجود آورده است که به احتمال زیاد جز الگوهای نزولی ادامه دهنده باشد و پنج موج کوچک در موج اصلی C خود بیانگر کامل شدن این موج اصلاحی از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ می باشد.

به همین خاطر بعد از اتمام این موج اصلاحی می بایست منتظر از سر گیری روند نزولی باشیم و یادآوری می شود در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۴۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باید منتظر افزایش قیمت به سطح ۱۵۱۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باشیم.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۸۰ باعث فرود قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۴۶۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود. فعلا قیمت آلومینیم آلیاژی شرایط اولیه ریزش را کسب کرده و خرید آن تا زمانیکه پایین سطح ۱۴۹۹ قرار دارد منطقی به نظر نمی رسد و باید در چنین شرایطی در فکر ریزش احتمالی قیمت به نقاط پائین‌تر یعنی سطوح ۱۴۶۸ و ۱۴۵۸ و پس از ان سطح ۱۴۴۹ دلار/تن بود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم