تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا امروز قیمت مابین نرخهای بین سطوح ۱٫۱۳۶۵ و ۱٫۱۲۰۰ در حال تثبیت است. امتداد این حرکت نزولی در زیر نرخ ۱٫۱۲۰۰ می تواند به ریزش بیشتر تا نرخ ۱٫۱۱۶۵ و در ادامه ۱٫۱۱۶۰ منتهی شود که پایین ترین سطوح ۱۰ و ۹ فوریه و همچنین خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته در نزدیکی این ناحیه قرار دارند.

در حال حاضر برای امروز سفارشات خرید یورو در مقابل دلار آمریکا به ترتیب در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۱۲۲۵ ، ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۲۰۰ و سفارشات فروش به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۳۶۰ ، ۱٫۱۳۶۵ ، ۱٫۱۳۸۵ ، ۱٫۱۳۹۰ و ۱٫۱۴۰۰ قرار دارند.

در حرکت نزولی به شرط شکسته شدن سطوح حمایت ۱٫۱۱۶۰ و ۱٫۱۱۵۰ باعث ریزش به سوی سطوح ۱٫۱۰۶۰ و ۱٫۱۰۵۰ می شود که آنهم بستگی به بیشتر شدن اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا با آلمان و کاهش جریان ریسک گریزی دارد. معمولا با ظهور موج جدیدی از ریسک گریزی و افت قیمت سهام، تقاضا برای یورو به عنوان دارایی های کم بازده بیشتر می شود.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا برای امروز دامنه حرکت این زوج مابین نرخهای ۱٫۴۴۰۰ و ۱٫۴۶۰۰ است. سطح مقاومت ۱٫۴۵۸۰ و ۱٫۴۶۰۰ تشکیل شده است و سطح مقاومت مهم بعدی بر روی سطح ۱٫۴۶۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۵۵۱۰ به ۱٫۴۰۸۰) تشکیل شده است و امتداد فشار نزولی در زیر نرخ ۱٫۴۴۰۰ می تواند موجب ریزش پوند تا نرخ ۱٫۴۳۷۰ و در ادامه سطح ۱٫۴۳۵۰ گردد.

در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۴۳۵۰ دوباره روند نزولی آغاز خواهد شد. به باور ما همچنان به خاطر نگرانی ها از همه پرسی مردم انگلیس در ماه ژوئن و احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا، حرکت نزولی قیمت پوند به نفع فروشندگان است. در حال حاضر برای امروز سطوح حمایت اولیه به ترتیب بر روی خطوط ۱٫۴۴۵۰ ، ۱٫۴۴۴۰ ، ۱٫۴۴۲۰ و ۱٫۴۴۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن برای امروز فشارهای نزولی قیمت همچنان ادامه دارد و برای امروز اکثر سفارشات فروش به ترتیب بر روی سطوح ۱۲۷٫۰۰ ، ۱۲۷٫۱۰ و پس از آن در نزدیکی سطوح ۱۲۷٫۷۵ و ۱۲۷٫۸۰ الی ۱۲۸٫۰۰ با حد تارگتهای ۱۲۶٫۲۵ ، ۱۲۶٫۰۰ و ۱۲۵٫۷۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز برای امروز همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع فروشندگان است با این حال، فعلاً می بایست در انتظار بود تا پس از یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح مقاومت ۰٫۷۱۴۰ ، ۰٫۷۱۵۰ و پس از آن ۰٫۷۱۸۵ ، ۰٫۷۱۹۰ و ۰٫۷۲۰۰ روند نزولی ادامه یابد و این سطوح می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش با حد تارگت به ترتیب در نزدیکی سطوح حمایت ۰٫۷۰۵۰ ، .۷۰۳۰ ، ۰٫۷۰۲۵ و پس از آن سطح ۰٫۷۰۰۰ الی ۰٫۶۹۹۰ باشد.

از آنجاییکه در بازار آسیا و اروپا اخبار چندانی منتشر نخواهد شد، بازار به انتظار بازگشایی بازار آمریکا و شاخص خرده فروشی و تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان و سخنرانی ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک آمریکا خواهد ماند. در قیمت جهانی اونس طلا انتظار داریم حرکت بازار در روندی خنثی بین سطوح ۱۲۳۰ و ۱۲۶۰ و پرنوسان ادامه یابد. براساس بررسی سطوح فیبوناچی سطح حمایت بعد از ۱۲۳۰ بر روی ۱۲۱۸ و سطح بعد از مقاومت ۱۲۶۰ بر روی سطح ۱۳۱۰ قرار دارند که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا