تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت بتواند از سطح ۱۱۹۰ عبور کند تا حدود سطح ۱۱۷۷ کاهش یابد که این حرکت کاهشی را شکسته شدن سطح ۱۲۱۸ تایید کرده است و هم اکنون قیمت در اطراف سطح ۱۱۹۰ مورد حمایت قرار گرفته است که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۴) به این سو می باشد و خریداران پایین سطح ۱۲۰۰ در برابر شکست سطح حمایت ۱۱۹۰ فعلا به خوبی حمایت کرده اند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت ۱۲۱۸ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۴) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) به این سو تشکیل شده بود که روز گذشته در بازار آسیا با قدرت شکسته شد. سطح حمایت بعدی بر روی ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که اگر به هر دلیلی در هفته جاری با قدرت شکسته شود سیگنال قوی نزولی تا سطح ۱۱۲۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۱۸ باعث از سرگیری روند افزایشی به سوی سطح ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود. برای امروز انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش در محدوده های پایین سطح ۱۱۹۰ با هدف ۱۱۷۷ ایجاد شود و در حرکت افزایشی فرصتهایی برای خرید در سطوح بالای ۱۲۱۰ با هدف ۱۲۱۸ ایجاد گردد.

عدم تمایل چینی ها برای خرید طلا پس از بازگشت از تعطیلات سال نو ، کاهش نگرانی ها از افت رشد اقتصاد جهانی ، افزایش بازارهای سهام آسیا و اروپا و تقویت قیمت نفت فعلا باعث اصلاح اونس طلا از بالاترین سطح یک ساله گذشته شده است و پیش بینی فروش طلا توسط بانک گلدمن ساکس که یکی از بزرگترین بانکهای آمریکایی می باشد نیز فعلا به تمایلات نزولی اونس طلا انجامیده است.

ارزش شاخص جهانی دلار آمریکا نیز در مقابل ارزهای اصلی رو به افزایش است و باید توجه داشت تا زمانیکه قیمت اونس طلا پایین سطوح ۱۲۱۰ و ۱۲۱۸ قرار دارد، امکان تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی وجود دارد. برای امروز به غیر از شاخص صنعتی امپایر استیت آمریکا با توجه به نبود شاخص اقتصادی مهم از ایالات متحده آمریکا سرنوشت بازار اونس طلا را وضعیت بورس های بین المللی و شاخص دلار آمریکا روشن می کنند.

ظاهرا با بازگشت چینی ها از تعطیلات بسیاری از معامله گران فرصت را برای کسب سود (Profit taking) از پوزیشن های خرید مناسب دانسته اند و این مسئله دلیل اصلی کاهش اونس طلا در این یکی دو روز می باشد و به باور ما افزایش بورسهای آسیا، اروپا و ایالات متحده را در این مقطع خاص نمی توان به حساب حل شدن مشکلات اقتصادی جهان دانست و بحران اخیر که از اوایل سال جاری شاهد آن بودیم هنوز حل نشده است و اگر سطح حمایت ۱۱۹۰ شکسته نشود و دوباره بورسهای جهان با کاهش مواجه شوند، در صورت شکست سطوح ۱۲۱۰ و ۱۲۱۸ باید انتظار از سرگیری روند تقویت اونس طلا را داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا