تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت نفت به همین صورت در بالای سطح مقاومت ۲۹٫۶۸ دلار/بشکه تثبیت شود به سوی سطح ۳۱٫۹۲ افزایش یابد. استمرار روند افزایشی قیمت در طی یکی دو روز گذشته بیانگر تکمیل شدن چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) است.

در همین حال الگوی کف دو قلو که یکی در سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) و دیگری در سطح ۲۶٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) ساخته شده است اشاره به افزایش قیمت نفت دارد. در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۲۹٫۶۸ و ۲۹٫۵۰ و ۲۷٫۷۹ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) تشکیل شده اند. در چارت پایین حمایتهای بسیار قوی فیبوناچی نیز در سطوح ۲۹٫۶۸ و ۲۷٫۷۹ یک سد محکم جهت ریزش می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۵۰٫۹۲ به ۲۶٫۰۵ سطح مقاومت قیمت نفت را بر روی سطح ۲۹٫۶۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) نشان می دهد که امروز با قدرت توانسته از این سطح عبور کند و مقاومت بعدی بر روی سطح ۳۱٫۹۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود باعث افزایش قیمت نفت به سوی سطح ۳۵٫۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

همانطور که اشاره کردیم چنانچه قیمت نفت پتانسیل صعود را کسب نماید، در کوتاه مدت قیمت در صدد فتح قله‌های ۳۱٫۹۲ و ۳۵٫۵۵ خواهد بود و چنانچه پتانسیل قوی افزایش داشته باشد در میان مدت به سمت اهداف ۳۸٫۴۹ ، ۴۱٫۴۲ و ۴۵٫۰۵ دلار/بشکه حرکت خواهد نمود. گمانه زنی ها از تشکیل جلسه سران نفتی عربستان و روسیه در دوحه قطر و تصمیمات این جلسه نیز فعلا قیمت نفت را بالای سطح مقاومت ۲۹٫۶۸ دلار/بشکه قرار داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم اگر قیمت آن تا سطح ۳۵٫۵۷ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر بتواند از این سطح عبور کند تا حدود سطوح ۳۶٫۹۱ و ۳۷٫۸۳ افزایش می یابد.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح ۳۶٫۹۱ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد می شود.

در چارت پایین مشاهده می کنید که این موج افزایشی در قالب موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا حدود سطح ۳۵٫۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تقویت شود.

به باور ما قیمت نفت برنت در بیشترین قدرت و توان افزایشی خود می تواند تا حدود سطح ۳۹٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد که البته این هدف برای امروز کمی دور از ذهن است. اولین سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی سطح ۳۵٫۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است و اگر با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش تا سطح ۳۶٫۹۱ صادر خواهد کرد.

در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۳۳٫۴۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۳۲٫۰۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شوند. با در نظر گرفتن احتمال بروز این اتفاق در قیمت نفت برنت و امکان افزایش ، قیمت نفت برنت در مسیر افزایش خود به سمت نقاط بالاتر در نزدیکی سطح ۳۵٫۵۷ و پس از آن در صورت شکست این سطح به ۳۶٫۹۱ دلار/بشکه حرکت خواهد نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت