تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۶۰۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود منطقه ۴۶۵۲ و ۴۶۷۸ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و موج افزایشی C تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۴۷۲۰ (بالاترین سطح ۴ فوریه) به ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) تشکیل شده است که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح ۴۶۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شده است.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت مس در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا سطح ۴۶۷۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد و قیمت مس فعلا صعودی است و نباید در قیمتهای فعلی به ورود پوزیشن فروش فکر کنیم مگر آنکه از پایین سطح حمایت ۴۵۴۱ با قدرت شکسته شود.

در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت مس بر روی ۴۵۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸۲ درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود باعث کاهش قیمت مس به سوی سطح ۴۴۹۸ می شود. در نمودار زیر در اطراف سطح ۴۵۴۰ نیز قیمت با حمایت روزانه مواجه شده و به سمت بالا بازگشته است و در چنین شرایطی انتظار می رود قیمت مس در موج افزایشی C به نقاط بالاتری به ترتیب به سطوح ۴۶۵۱ و ۴۷۲۰ دلار/تن دست پیدا کند که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۵۳۰ دلار/تن صعود کند و اگر این سطح شکسته شود باعث افزایش قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۵۴۹ می شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است. به باور ما این موج افزایشی از توان خوبی برای رسیدن به سطح مقاومت ۱۵۸۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

با این حال برای امروز هدف واقع بینانه ما دسترسی به سطح ۱۵۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد. در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۱۵۱۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

در نمودار زیر قیمت آلومینیم آلیاژی به خوبی به ترازهای فیبوناچی عکس العمل نشان داده است و اخیرا نیز پس از برخورد به ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی در حرکت رو به بالای قرار گرفته است و حال قیمت دوباره به سمت نقاط بالاتر در حرکت است و به نظر میرسد قدرت کافی برای رشد در قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۵۳۰ و پس از آن سطح ۱۵۴۹ دلار/تن وجود داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم