تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۱۱۹۵ در نوسان باشد و بعد در صورتیکه بتواند از سطح حمایت ۱۱۹۰ عبور کند تا حدود سطح ۱۱۷۷ ریزش خواهد کرد که این هدف منوط به شکست سطح حمایت مهم ۱۱۹۰ می باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح ۱۱۹۵ مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۴) به این سو است که هنوز اونس طلا نتوانسته خود را با قدرت پایین این خط تثبیت کند. طبق بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۳۹۱ به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) سطح حمایت ۱۲۱۸ شکسته شده است و طبق قانون فیبوناچی هدف بعدی دسترسی به سطح ۱۱۷۷ می باشد که این هدف همانطور که گفتیم بستگی به شکست سطح حمایت ۱۱۹۰ و تثبیت کامل قیمت پایین خط روند دارد.

در چارت پایین این خط روند یکبار در روز گذشته مانع از ریزش بیشتر قیمت اونس طلا گردید و بعد از حرکت اصلاحی به سطح مقاومت ۱۲۱۸ دوباره به نزدیکی سطح ۱۲۰۰ برگشته است. به باور ما دومین موج اصلاحی که احتمالا در برخورد به این خط روند صورت گرفته می تواند ضعیف تر از موج اصلاحی قبلی باشد و در حرکت صعودی لازم به ذکر است که خریداران تنها از بالای سطح مقاومت ۱۲۱۸ وارد پوزیشن خرید با حد تارگتهای ۱۲۳۲ و ۱۲۴۶ و پس از آن سطح ۱۲۶۰ خواهند شد که در نمودار پایین مشخص است.

در حال حاضر با توجه به سیگنالهای تکنیکال از اندیکاتور فیبوناچی تا زمانیکه قیمت اونس طلا پایین سطح مقاومت اصلی ۱۲۱۸ تثبیت شده است، احتمال کاهش قیمت وجود دارد مگر آنکه از بالا این سطح مقاومت ۱۲۱۸ با قدرت شکسته شود. از منظر تحلیل فاندامنتال صورتجلسه نشست پیشین بانک فدرال رزرو آمریکا امشب راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود و بسته به اینکه در درون این جعبه چه باشد بازار واکنش نشان خواهد داد.

بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است. بنابراین بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده ؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آرای اعضای این نهاد در خصوص نرخ بهره چگونه بوده است؟

روشن شدن این سوالات می تواند روند اونس طلا را در این هفته تا حدودی مشخص کند. قبل از این خبر آمار بازار مسکن و قیمت تولیدکنندگان آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شوند و برای امشب موضع گیری بانک مرکزی آمریکا در مورد روند اقتصادی و چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا می تواند منجر به ایجاد نوساناتی در قیمت اونس طلا گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا