تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۴۵۴۱ و ۴۶۰۹ دلار/تن در نوسان است و این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۴۷۲۰ (بالاترین سطح ۴ فوریه) به ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) تشکیل شده اند.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۵۴۱ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۴۴۹۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۴۶۰۹ شکسته شود تاییدی در جهت سیگنال خرید تا سطح ۴۶۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است.

از لحاظ تکنیکال با توجه به آنکه سطح مقاومت ۴۶۰۹ دوبار لمس شده اما نتوانسته است از این سطح عبور کند احتمال کاهش قیمت مس به سوی سطح ۴۴۹۸ محتمل به نظر می رسد و قیمت مس ناگزیر به تحمّل فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

انتظار می رود، به دلیل عدم وجود محرّک خاص در بازار فعلا حرکت مس به صورت خنثی بین سطوح ۴۵۴۱ و ۴۶۰۹ ادامه یابد اما تا زمانیکه قیمت در پایین سطح ۴۶۰۹ است، تمایلات بازار نزولی است و پیش بینی می شود فشارهای نزولی بر قیمت مس بیشتر شود که در نتیجه، موجب قرار گرفتن قیمت جهانی مس در سطوح تکنیکال پایین سطح حمایت ۴۵۴۱ دلار/تن خواهد شد که در نمودار پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۵۱۴ اصلاح کند و این موضوع را ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۵۴۰ نشان داده است که این سطح مماس با خط روند بالایی الگوی مثلث است و به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی کف این کانال یعنی اطراف سطح ۱۴۹۰ اشاره دارد.

بررسی شمارش امواج الیوت نیز به ما نشان می دهد که قیمت این فلز در موج افزایشی C قرار گرفته است که موقتا توانسته است خود را به بالای مقاومت ۱۵۳۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برساند اما همانطور که اشاره کردیم در شکست خط روند بالایی الگوی مثلث هنوز موفق نبوده است.

هر چند این موج از قدرت و توانایی خوبی برای رسیدن به سوی سطح ۱۵۸۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است اما پیش از انجام حرکات افزایشی باید احتمال یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۵۱۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نظر گرفت و چنانچه این سطح هم شکسته شود باعث اصلاح بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۴۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۴۰ باید منتظر افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) بود و شکست سطح ۱۵۴۰ فرصت مناسبی برای ورود خریداران ایجاد خواهد کرد و شکست آن سطح کلیدی برای رسیدن قیمت به سطوح بالا یعنی سطوح ۱۵۴۹ و ۱۵۸۰ دلار/تن است که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم