تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY)  در هفته جاری 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری با سطح مقاومت ۸۳٫۲۹ مواجه شود و مقداری به سطح ۸۲٫۶۳ برگشت نماید و سپس در طول هفته مجدد به  این سطح مقاومت ۸۳٫۲۹ حمله کند و با عبور کامل از آن با افزایش روبرو شود.

 این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده که از سطح ۸۰٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۳ ژوئن ) شروع شده است. چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۸۳٫۲۹ عبور کند هدف بعدی صعود تا سطح ۸۳٫۹۴ خواهد بود.

در هر صورت به باور ما قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری با منطقه حمایت ۸۲٫۶۳ ( خط فیب ۳۸٫۲ درصدی ) مواجه است و همچنان با افزایش روبرو خواهد شد.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۸۲٫۶۳ کاملا شکسته شود حمایت بعدی بر روی سطح ۸۱٫۸۱ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی ) قرار خواهد گرفت و در صورتیکه این اتفاق بیافتد و سطح ۸۲٫۶۳ شکسته شود ، از دیدگاه امواج الیوت موج c بخشی از موج نزولی b خواهد بود که از سطح ۸۴٫۴۹ ( بالاترین سطح روز ۲۳ مه ) آغاز گردیده است.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار

در نمودار بعدی تونل نزولی زوج ارز AUDUSD را مشاهده می فرمائید که سیگنال کاملا نزولی صادر کرده است و  خبرهای خوب برای فروشندگان این زوج ارز همچنان ادامه دارد ، مخصوصا اگر فردا بانک مرکزی استرالیا اقدام به کاهش نرخ بهره نماید یا حداقل سیگنال کاهش نرخ بهره را صادر نماید .

بدین جهت کماکان پیش بینی می شود در این کانال به حرکت کاهشی خود ادامه دهد و فروشندگان همچنان چشم به سقوط قیمت تا سطح ۰٫۹۱۰۰ و پس از آن سطح روانی ۰٫۹۰۰۰ دوخته اند. 

هم اکنون برای امروز سطوح مقاومت اصلی بر روی منطقه ۰٫۹۲۰۰ تا ۰٫۹۲۲۰ قرار دارد و سقوط قیمت به زیر نرخ ۰٫۹۱۰۰ امتداد حرکت نزولی را به همراه خواهد داشت

برای متوقف کردن روند نزولی اخیر که در تونل رسم شده مشخص است می بایست قیمت در بالای نرخ ۰٫۹۴۱۱ ( ضلع بالایی خط روند تونل) تثبیت شود که این سناریو فعلا منتفی است.

از این رو انتظار می رود این منطقه همچنان مهمترین مقاومت قیمت باقی بماند و بنابراین ما همچنان بر این باوریم که نرخهای بالا فرصت مناسبی برای فروش دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا با اهداف زیر ۰٫۹۱ و ۰٫۹۰ خواهند بود. 

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا

دلار استرالیا