تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن فعلا بین سطوح ۱۱۹۳ و ۱۲۱۸ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد. هم اکنون برای ورود جدید به پوزیشن تردید داریم هرچند که برخی از معامله گران ممکن است در محدوده بالای ۱۲۱۸ اقدام به ورود به پوزیشن خرید کنند.

اگر سطح مقاومت ۱۲۱۸ با قدرت شکسته شود، می توان اقدام به ورود برای پوزیشن خرید نمود و به انتظار افزایش قیمت تا نرخ ۱۲۳۲ بود و باید توجه داشته باشیم که تنها شکسته شدن سطوح حمایت ۱۱۹۳ و ۱۱۹۰ و تثبیت قیمت در زیر این منطقه حرکت قیمت اونس طلا را در روندی کاملاً نزولی قرار خواهد داد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت ۱۱۹۳ بر روی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس) تشکیل شده است که در حال حاضر کمترین سطح این محدوده رنج و خنثی محسوب می شود و سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۱۲۱۸ قرار دارد که بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۱۳۹۱ به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۲۱۸ با قدرت شکسته شود باعث ورود خریداران با هدفهای ۱۲۳۲ و ۱۲۴۶ و پس از آن سطح ۱۲۶۰ می شود این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۹۳ و ۱۱۹۰ سیگنال فروش تا سطح ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد.

با توجه به آنکه قیمت اونس طلا در این یکی دو روز گذشته بالای سطح ۱۲۰۰ تثبیت شده است احتمال شکست سطح مقاومت ۱۲۱۸ کمی محتمل به نظر می رسد. بدین ترتیب اگر خریداران غالب شوند و جریان افزایشی از سرگرفته شود، سطح مقاومت کلیدی ۱۲۱۸ خواهد بود و در حال حاضر بهترین استراتژی خرید در محدوده بالای ۱۲۱۸ و فروش در پایین سطوح ۱۱۹۳ و ۱۱۹۰ است.

از این رو با توجه به صورتجلسه ملایم بانک مرکزی آمریکا که دیشب منتشر شد و مشخص گردید که سرعت افزایش نرخ بهره بانک فدرال در سال جاری کمتر خواهد بود، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب بالای سطح ۱۲۱۸ برای ورود به پوزیشن خرید هستیم. این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطوح ۱۱۹۳ و ۱۱۹۰ فرصتی را برای ورود به پوزیشن فروش فراهم خواهد آورد. در تقویم اقتصادی امروز شاخص فعالیتهای صنعتی فیلادلفیا و آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا