تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۳۱٫۴۴ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح ۳۲٫۰۹ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را هم بررسی شمارش امواج الیوت تایید کرده است و هم بررسی سطوح فیبوناچی اشاره به افزایش قیمت نفت به سطح ۳۲٫۰۹ دارد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است. به باور ما قیمت نفت در این موج در بیشترین حالت افزایشی خود از قدرت خوبی برای رسیدن به ترتیب تا سطوح ۳۲٫۸۹ ، ۳۳٫۴۳ و پس از آن سطح ۳۴٫۱۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

در حال حاضر قیمت نفت در اطراف خط روند نزولی رسم شده از سطح ۳۴٫۸۲ (بالاترین سطح ۲۸ ژانویه) در حوالی سطح ۳۱٫۴۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نوسان است و برای امروز افزایش قیمت به بالای سطح ۳۱٫۷۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۳۱٫۴۴ می باشد که می تواند هدف افزایشی ۳۲٫۰۹ و ۳۲٫۸۹ را مشخص سازد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که سطح ۳۰٫۷۹ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۳۲٫۰۹ و هدف بعدی نرخ ۳۲٫۸۹ و ۳۳٫۴۳ خواهد بود و در صورتیکه خریداران نفت به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح ۳۳٫۴۳ تثبیت شود و یک کندل روزانه در بالای آن بسته شود چرخ حرکت به میل نفت تا نرخ ۳۴٫۱۸ دلار/بشکه حرکت خواهد کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۳۵٫۵۷ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود تا حدود سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ افزایش می یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) می باشد.

از لحاظ تکنیکالی قیمت نفت برنت در این موج در بیشترین قدرت خود توانایی افزایش تا سطح ۳۹٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را دارد. براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت برنت یکبار در روز سه شنبه به سطح مقاومت ۳۵٫۵۷ حمله کرد اما موفق به شکست این سطح نشد و انتظار داریم که در تلاش دوم خود این سطح را بشکند و تا حدود سطح ۳۶٫۹۱ افزایش یابد.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۳۴٫۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می بایست منتظر برگشت قیمت به سطح ۳۳٫۴۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم. از این رو برای امروز اگر بار دیگر خریداران نفت برنت کنترل بازار را به عهده گیرند هدف افزایشی به ترتیب سطوح ۳۵٫۵۷ و ۳۶٫۹۱ و پس از آن سطح ۳۷٫۸۳ دلار/بشکه خواهند بود و بار دیگر تمرکز بازار بر ادامه حرکت افزایشی خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت