تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۶۰۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۴۶۵۲ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی شمارش امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۴۷۲۰ (بالاترین سطح ۴ فوریه) به ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) تشکیل شده است که در تلاش برای عبوز از این سطح مقاومت می باشد.

قیمت مس یکبار به این سطح مقاومت نزدیک شد اما موفق به شکست آن نشد و برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که قیمت مس در موج افزایشی قدرتمند C بتواند از این سطح مقاومت عبور کند و خود را تا سطح ۴۶۵۲ بالا بکشاند و این سناریو احتمالا تحقق یابد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) است و در این موج قادر است تا سطح ۴۶۷۸ افزایش یابد که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی است.

در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت مس بر روی سطح ۴۵۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و تنها به شرط شکست آن باعث فرود قیمت مس به سطح ۴۴۳۰ می شود که این سناریو برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت مس بالای سطح حمایت ۴۵۴۱ تثبیت شده است همچنان استراتژی افزایشی را تا سطح ۴۶۵۱ از طریق عبور از سطح مقاومت ۴۶۰۹ دلار/تن مد نظر قرار می دهیم که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۴۹۹ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت کاهشی را الگوی مثلث و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند و تحلیل ما نیز عمدتاً همان مواردی است که روز گذشته به آن اشاره کرده ایم.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این الگوی مثلث که از ۲۴ دسامبر ۲۰۱۵ به این سو شکل گرفته است نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج نزولی به سوی سطح ۱۴۹۰ اصلاح خواهد کرد که این سطح محل برخورد قیمت به کف الگوی مثلث است. بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی C قرار گرفته است که در قالب سه ریز موج b، a و c شکل گرفته است.

از لحاظ تکنیکال موج دوم یعنی موج b هنوز تکمیل نشده است و به احتمال زیاد تا نزدیکی سطح ۱۴۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگشت خواهد داشت. سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی نیز بر روی سطح ۱۵۴۰ دیده می شود که مماس با سقف الگوی مثلث است و اگر از بالا این سطح با قدرت شکسته شود باعث از سرگیری روند افزایشی در موج C به سوی سطح ۱۵۸۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

نقطه مناسب برای ورود به بازار در مثلث افزایشی که در نمودار پایین دیده می شود لحظه شکسته شدن مثلث از سقف الگوی فوق است و در این نقطه یعنی شکسته شدن سطح ۱۵۴۰ معامله گران وارد بازار می شوند و حداقل انتظار قیمتی آن به اندازه ارتفاع مثلث است که می تواند برای قیمت آلومینیم آلیاژی هدف افزایشی ۱۵۸۱ دلار/تن را مشخص سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم