تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در نمودار شاخص دلار آمریکا همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت توانسته است که خود را به بالای سطح مقاومت ۹۶٫۵۶۶ برساند و با توجه به شکسته شدن این سطح هدف بعدی صعود قیمت تا سطح ۹۷٫۴۹۶ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

به نظر می رسد که معامله گران با تثبیت قیمت بالای سطح ۹۶٫۵۶۶ اقدام به خرید با هدف ۹۷٫۴۹۶ کنند که در چارت پایین مشخص است و این نشاندهنده تقاضای دلار آمریکا در بازارها در هفته جاری است و با توجه به سخنان ماریو دراقی اگر بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه مارس اقدام به گسترش محرکهای اقتصادی کند، وجود اختلاف نرخ بهره میان اروپا و آمریکا موجب کاهش بیشتر یورو خواهد شد.

در تقویم اقتصادی امروز، آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و آمار صنعتی فیلادلفیا آمریکا منتشر می شود اما همچنان امروز مهمترین توجه بازار به افزایش بازار سهام آسیا ، اروپا و آمریکا و رشد بازار کالا و انرژی مخصوصا قیمت نفت و افزایش اختلاف بازدهی اوراق قرضه دو ساله آلمان با آمریکا است که همگی باعث فرود یورو در مقابل دلار آمریکا به پایین سطح ۱٫۱۱۰۰ شده است.

به باور ما پس از سخنان ماریو دراقی، یورو در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد و اکنون به نظر می رسد که فروشندگان کنترل را در دست گرفته اند و تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر یورو وجود دارد و نتیجه آن، سقوط شدید و سریع یورو خواهد بود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت نزولی برای آن را به همراه دارد.

هم اکنون قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا در حال کاهش به سطوح ۱٫۱۰۷۰ است و شکسته شدن سطوح ۱٫۱۰۷۰ و ۱٫۱۰۵۵ (پایین ترین سطح ۴ فوریه ، خط میانگین متحرک ۲۱ و ۲۰۰ روزه گذشته) هدف ۱٫۱۰۰۰ و در ادامه سطوح ۱٫۰۹۶۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) و ۱٫۰۹۰۴ (پایین ترین سطح ۳ فوریه) را نمایان خواهد ساخت.

از آنجایی که بانک مرکزی اروپا باز هم به فروشندگان یورو چراغ سبز نشان داده است، می توان ادامه سیر نزولی یورو را بیش از پیش مجسم کرد و بطور منطقی افزایش شکاف نرخ بهره بانکی میان اروپا و آمریکا، معامله گران را بیشتر به سوی خرید دلار آمریکا و فروش یورو خواهد کشید.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا حرکت اصلاحی قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۴۴۰۰ در واکنش به اظهارات امروز یکی از مقامات اروپایی در خصوص خوشبینی نسبت به مذاکرات اروپا با انگلیس برای ماندن این کشور در اتحادیه، مجدد در نزدیکی سطوح مقاومت فرصتهای مناسبی برای ورود مجدد فروشندگان ایجاد می کند. اندیکاتورهای هفتگی و بررسی خطوط میانگین متحرک به شروع حرکت کاهشی به سوی سطوح ۱٫۴۲۳۰ ، ۱٫۴۲۱۰ و ۱٫۴۲۰۰ اشاره می کنند. در مسیر حرکت اصلاحی سطح مقاومت اولیه پوند بر روی نرخ ۱٫۴۴۰۰ تشکیل شده است و بعد از آن بر روی سطوح ۱٫۴۴۱۴ و ۱٫۴۴۳۳ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا