تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن اگر بتواند از سطح حمایت ۱۲۱۸ عبور کند دوباره تا پایین ترین سطح روز گذشته یعنی تا حدود سطح ۱۲۰۰ اصلاح کند و این طور به نظر می رسد حرکت اصلاحی که از سطح ۱۲۶۳ (بالاترین سطح ۱۱ فوریه) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و با شکست سطح ۱۲۱۸ باید منتظر یک حرکت اصلاحی دیگر به نرخهای پایین باشیم.

در چارت پایین این حرکت اصلاحی اخیر در برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۲۵۲ شکل گرفته است که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی بلند مدت ۱۹۲۰ (بالاترین سطح ۶ سپتامبر ۲۰۱۱) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

به باور ما اگر امروز سطح حمایت ۱۲۱۸ شکسته شود، قیمت اونس طلا حداقل می تواند تا حدود سطوح ۱۲۰۰ و پس از آن سطح ۱۱۷۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) برگشت داشته باشد. بدین دلیل حرکت قیمت فعلا ادامه حرکت اصلاحی از سطح ۱۲۶۳ است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر ۱۲۱۸ روندی کاملاً اصلاحی را به همراه خواهد داشت. در حرکت صعودی نیز معامله گران برای خرید اونس طلا از نرخ بالاتر ۱۲۴۰ با هدفهای ۱۲۴۶ و ۱۲۵۲ وارد عمل خواهند شد.

در میان مدت یعنی طی ۲ الی ۴ هفته اگر سطح ۱۱۷۳ نیز شکسته شود ممکن است این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۲۶۳ شروع شده است امتداد بیشتری یابد و در حوالی سطح ۱۱۰۷ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) پایان یابد که این حرکت در هفته های آینده بستگی به شکست سطح حمایت ۱۱۷۳ دارد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی اگر کندل روزانه بالای سطح ۱۲۵۲ بسته شود در میان مدت سیگنال خرید قوی تا سطح ۱۳۷۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد. اخبار مهم امروز از قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) را پیگیری کنید و در صورت اعلام قوی آمار تورم می توان منتظر واکنش حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۲۰۰ از طریق شکست سطح ۱۲۱۸ بود.

از منظر تحلیل فاندامنتال در حالیکه امروز به غیر از آمار تورم مصرف کنندگان آمریکا و سخنرانی مستر ریس بانک فدرال ایالت کلیولند اخبار قابل توجهی در ایالات متحده منتشر نخواهد شد می توان انتظار داشت که عمده توجه اونس طلا به حرکت بازار سهام معطوف باشد. در مجموع انتظار داریم معامله گران با شنیدن هر خبر منفی از وضعیت بازارهای مالی و رشد اقتصاد جهانی، اقدام به خرید اونس طلا در بالای سطح ۱۲۴۰ و با شنیدن هر خبر مثبت از افزایش بازارهای سهام اقدام به فروش اونس طلا از پایین سطح ۱۲۱۸ خواهند کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا