تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۲۹٫۶۸ دلار/بشکه ریزش کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود سیگنال فروش دیگر تا سطح ۲۷٫۷۹ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) قرار دارد.

این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی نشان می دهد که حرکت کاهشی اخیر قیمت از سطح ۳۱٫۹۸ در برخورد قیمت به سطح ۳۱٫۹۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) اتفاق افتاده است که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۴۸٫۲۶ (بالاترین سطح ۴ نوامبر ۲۰۱۵) قرار گرفته است.

هر چند پیش بینی هدف این موج نزولی اندکی دشوار است اما به احتمال زیاد این موج نزولی محدود به سطح ۲۷٫۷۹ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت بر روی ۳۱٫۹۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود سیگنال خرید به ترتیب تا هدفهای ۳۲٫۹۰ ، ۳۳٫۶۰ و پس از آن سطح ۳۵٫۵۵ صادر خواهد کرد که این سطح ۳۵٫۵۵ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است. با این حال برای امروز از دید تکنیکال، احتمال شروع یک حرکت اصلاحی و نزولی به ترتیب تا سطوح ۲۹٫۶۸ و ۲۷٫۷۹ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۳۳٫۴۲ دلار/بشکه لمس کند و اگر این سطح هم شکسته شود سیگنال فروش دیگر تا سطح ۳۲٫۰۸ صادر خواهد کرد.

همانگونه که در چارت پایین به وضوح مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است.

به باور ما این موج افزایشی c هنوز تکمیل نشده است و براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت برنت در این موج قادر است خود را تا سطح ۳۹٫۰۷ بالا بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

به باور ما قیمت نفت برنت در حوالی سطح ۳۳٫۴۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) با حمایت روبرو خواهد شد و دوباره در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت. در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۳۴٫۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) با قدرت شکسته شود نشاندهده استمرار موج افزایشی c می باشد که می تواند سیگنال خرید تا سطح ۳۵٫۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر کند.

برای میان مدت از آنجایی که در چند روز گذشته سطح مقاومت ۳۵٫۵۷ اهمیت زیادی برای معامله گران نفت برنت دارد، شکسته شدن این سطح هدف بعدی یعنی رسیدن قیمت به سطوح ۳۶٫۹۱ و ۳۷٫۸۳ را برای بازار به تصویر خواهد کشید و به همراه آن انتظار می رود حرکت افزایشی تا سطح ۳۹٫۰۷ باز هم ادامه داشته باشد. در حرکت نزولی نیز امروز فروشندگان نفت برنت تنها در پایین سطح حمایت ۳۳٫۴۲ با هدف ۳۲٫۰۸ دلار/بشکه وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت