تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۶۰۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۴۶۵۱ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی شمارش امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند و تحلیل ما نیز عمدتاً همان مواردی است که روز گذشته به آن اشاره کرده بودیم.

در چارت پایین قیمت مس به وضوح مشخص است که این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۴۷۲۰ (بالاترین سطح ۴ فوریه) به ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) تشکیل شده است و اگر از بالا سطح مقاومت ۴۶۰۹ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۴۶۵۱ صادر خواهد کرد که بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است.

در نمودار پایین مس، بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که قیمت مس در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا حدود سطح ۴۶۷۸ افزایش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

با این حال مادامیکه قیمت مس در پایین سطح مقاومت ۴۶۰۹ قرار دارد، احتمال شکست سطح حمایت ۴۵۴۰ (خط فیبوناچی ۳۸۲ درصدی) را باید در نظر داشت که اگر موفق به شکست این سطح حمایت شود، سیگنال کاهش قیمت مس تا سطح ۴۴۹۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کرده بودیم، حرکت قیمت مس تنها در بالای سطح مقاومت ۴۶۰۹ به صعودی تبدیل خواهد شد و زمینه ساز صعود بیشتر تا سطح ۴۶۵۱ دلار/تن در کوتاه مدت را فراهم خواهد ساخت که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح خنثی ۱۵۱۵ و ۱۵۳۰ دلار/تن در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز بازار را مشخص می سازد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح خنثی بین محدوده ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۵۱ (پایین ترین سطح ۷ ژانویه) تشکیل شده است و معامله گران در انتظار خروج قیمت از روند خنثی هستند.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۳۰ شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۵۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و چنانچه سطح حمایت ۱۵۱۵ شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۱۴۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد. انتظار می رود، تا زمانی که قیمت آلومینیم آلیاژی حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

به باور ما از آنجایی که قیمت آلومینیم آلیاژی در درون یک الگوی مثلث شکل در نوسان بوده است برای امروز احتمال شکست سطح حمایت ۱۵۱۵ کمی بیشتر است که احتمال اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۴۹۰ دلار/تن را بوجود خواهد آورد که این سطح محل برخورد قیمت آلومینیم آلیاژی به کف الگوی مثلث است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم