تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا تلاش یورو برای عبور از سطوح ۱٫۱۰۵۵ و ۱٫۱۰۵۰ تاییدی از ادامه روند نزولی آن است و در صورت شکسته شدن این سطح و خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۲۰۰ روزه گذشته در اطراف سطح حمایت ۱٫۱۰۵۰ برای ۱ الی ۲ هفته آینده احتمال ادامه حرکت کاهشی یورو به سوی سطح ۱٫۰۹۶۴ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) و پس از آن سطح ۱٫۰۹۰۴ (پایین ترین سطح ۳ فوریه) بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

با توجه به اختلاف نرخ بهره بین اروپا و آمریکا به نظر می رسد کماکان روند نزولی یورو قدرتمندانه ادامه یابد و از طرف دیگر شاخص دلار آمریکا (DXY) قدرتمندانه تقویت شود و سیگنال روشنی از شروع حرکت کاهشی یورو با هدف رسیدن قیمت به سطوح ۱٫۰۹۶۴ و ۱٫۰۹۰۴ ظاهر خواهد شد. در حال حاضر همبستگی یورو و بازدهی اوراق قرضه ۲ و ۱۰ ساله آلمان و آمریکا رو به افزایش است و بدین جهت معامله گران برای تعیین جهت حرکت یورو به اختلاف نرخ بهره اوراق قرضه ۲ و ۱۰ ساله ایالات متحده و منطقه یورو توجه دارند.

از این رو برای امروز چشم انداز کلی یورو تغییر چندانی نسبت به آن چیزی که دیروز اشاره کردیم نکرده است و برای امروز سفارشات فروش یورو در مقابل دلار آمریکا به ترتیب در چندین مرحله یکی در نزدیکی سطوح ۱٫۱۱۳۰ و ۱٫۱۱۵۰ و دیگری در نزدیکی سطوح ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۲۰۰ و مرحله فروش آخر در نزدیکی سطوح ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۲۳۰ الی ۱٫۱۲۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن از آنجاییکه در کوتاه مدت روند تمایلات کلی بازار متاثر از جریان ریسک گریزی است، انتظار می رود ارزش ین ژاپن به حرکت صعودی خود در مقابل ارزهای اصلی ادامه دهد. برای امروز فشارهایی برای عبور از نرخ ۱۱۲٫۵۰ وجود دارد و شکسته شدن این سطح برای فروشندگان دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن سطح قابل توجهی است.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا با توجه به ادامه نگرانی ها از نتایج همه پرسی روز ۲۳ ژوئن و خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا، احتمال حرکت نزولی پوند بیشتر است و بسته شدن قیمت در زیر سطح ۱٫۴۲۲۰ می تواند به سقوط بیشتر قیمت تا سطح ۱٫۴۰۸۰ یعنی پایین ترین سطح سال جاری بیانجامد. برای امروز به ترتیب سطوح ۱٫۴۳۵۰ ، ۱٫۴۳۸۵ ، ۱٫۴۳۹۰ و ۱٫۴۴۰۰ مقاومت مهمی برای پوند محسوب می شوند که فرصتهای مناسبی را برای فروشندگان با تارگتهای ۱٫۴۲۷۰ ، ۱٫۴۲۶۵ و ۱٫۴۲۴۰ فراهم خواهد کرد.

در سایر تحولات برای مشخص شدن حرکت اونس طلا، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۲۱۸ تا ۱۲۴۰ است شکسته شود. چشم انداز کوتاه مدت اونس طلا فعلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۱۲۴۰ و سطح حمایت ۱۲۱۸ با قدرت شکسته نشده است. در تقویم اقتصادی امروز از ایالات متحده آمریکا تنها آمار تورم قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا