تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل ما عمدتاً همان مواردی است که روز جمعه به آن اشاره کرده بودیم و پیش بینی می کنیم قیمت آن اگر به همین صورت در پایین سطح ۱۲۱۸ تثبیت شود به سوی سطح ۱۲۰۰ اصلاح کند و به نظر می رسد حرکت اصلاحی که از سطح ۱۲۶۰ (بالاترین سطح ۱۱ فوریه) شروع شده هنوز تکمیل نشده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که حرکت اصلاحی در برخورد به سطح مقاومت ۱۲۵۲ اتفاق افتاده است و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۹۲۰ (بالاترین سطح ۶ سپتامبر ۲۰۱۱) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ سامبر ۲۰۱۵) است. از پایین سطح ۱۲۱۸ می بایست انتظار بازگشت قیمت به نرخ ۱۲۰۰ یا حتی ۱۱۷۳ را داشته باشیم.

به باور ما این موج اصلاحی حداقل می تواند تا سطح ۱۱۷۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) ادامه داشته باشد و در بیشترین قدرت خود ممکن است حتی تا سطح ۱۱۰۷ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) برسد که این سطح مماس با خط روند نزولی بلند مدت رسم شده از سطح ۱۷۹۴ (بالاترین سطح ۴ اکتبر ۲۰۱۲) است. در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۵۲ باعث افزایش و تغییر روند قیمت اونس طلا خواهد شد.

از آنجاییکه امروز در تقویم اقتصادی اخبار چندانی دیده نمی شود، انتظار داریم قیمت اونس طلا با توجه به افزایش ارزش دلار آمریکا ، تقویت بازارهای سهام و فروش طلا توسط چینی های که از تعطیلات بازگشته اند، امروز به سوی سطح ۱۲۰۰ اصلاح کند. از این رو نمودار اونس طلا بیشتر گرایش به نزول پیدا کرده است و الگوی تکنیکال هشداری بر حرکت نزولی به سوی پایین ترین سطح ۱۸ فوریه یعنی سطح ۱۲۰۰ دارد.

بنابراین همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمایید ناتوانی اونس طلا در عبور از سطح ۱۲۵۲ حرکت کاهشی جدیدی در کوتاه مدت برای آن رقم زده است و قرار گرفتن آن در زیر سطح ۱۲۱۸ می­ تواند زمینه را برای اصلاح دیگر قیمت به سطح ۱۲۰۰ آماده کند و تمایل به حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱۲۰۰ و ۱۱۷۳ زیاد است.

به همین خاطر فعلا نبود علائم افزایشی به بالای سطح ۱۲۵۲ برای امروز می­ تواند حرکت اصلاحی دیگری را در نماگرهای تکنیکال قیمت اونس طلا تایید کند و شانس بیشتری برای کاهش به ترتیب تا سطوح ۱۲۰۰ و ۱۱۷۳ دارد که این اهداف در چارت پایین دیده می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا