تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۲۷٫۷۹ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت کاهشی را شکسته شدن سطح حمایت ۲۹٫۶۸ تایید کرده است. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت به پایین سطح حمایت ۲۹٫۶۸ کاهش یافته است و به احتمال زیاد این سطج با قدرت شکسته خواهد شد و تا سطح ۲۷٫۷۹ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) ریزش خواهد کرد.

در چارت پایین مشخص است که الگوی شکل گرفته از سطح ۲۰ ژانویه به این سو و پس از کاهش روز ۱۹ فوریه بیشتر شبیه الگوی مثلث است و به هدف نزولی ۲۶٫۰۵ اشاره دارد. در حرکت نزولی کاهش قیمت به پایین سطح ۲۹٫۰۵ تاییدی در جهت شکست سطح ۲۹٫۶۸ می باشد که می تواند هدف نزولی ۲۷٫۷۹ را نمایان سازد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۳۱٫۹۲ باعث افزایش قیمت نفت به سوی سطح ۳۵٫۵۵ خواهد شد. از این رو برای امروز به نظر می رسد که قیمت هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح ۲۹٫۶۸ است و احتمالاً فرصتهای ورود به پوزیشن فروش در محدوده نرخهای پایین ۲۹٫۰۵ با هدف ۲۷٫۷۹ و پس از آن سطح ۲۶٫۰۵ دلار/بشکه ایجاد شود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن با توجه به شکست سطح حمایت ۳۳٫۴۲ دلار/بشکه تا سطح ۳۲٫۰۸ کاهش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت نفت برنت در پایین خط روند افزایشی رسم شده نشان داده است.

در چارت پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است و سطح حمایت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۳۲٫۰۸ قرار دارد.

همانگونه که در چارت پایین مشاهده می کنید قیمت نفت برنت به پایین خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۹٫۹۲ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) کاهش یافته است و نشاندهنده کاهش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۳۲٫۰۸ می باشد. برای امروز تنها افزایش قیمت به بالای سطح ۳۴٫۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) سیگنال افزایش به سطح ۳۵٫۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر می کند.

بنابراین برای امروز در کوتاه­ مدت نشانه ادامه حرکت کاهشی قرار گرفتن قیمت در زیر خط روند رسم شده و پس از آن گذر کردن از سطح ۳۳٫۴۲ با هدف ۳۲٫۰۸ می­ باشد و همچنین بالا رفتن قیمت نفت برنت از سطح مقاومت ۳۴٫۵۰ دلار/بشکه ممکن است احتمالا حرکت کوتاه­ مدت افزایشی را به دنبال داشته باشد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت