تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۴۶۷۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۴۷۳۷ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است و در این موج از توانایی زیادی برای رسیدن به سطح ۴۸۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

برای امروز پیش بینی می کنیم هر گونه حرکت اصلاحی مس محدود به سطح حمایت ۴۶۳۱ باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص شده است. با توجه به ادامه­ دار بودن روند تقویت مس انتظار می­ رود همچنان قیمت مس  به سوی سطح ۴۶۷۹ تقویت گردد.

در شرایط فعلی قیمت مس یک روند صعودی در موج افزایشی C شکل گرفته است که ویژگی خاص شروع این روند افزایش چشم گیر شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶۳۱ بوده است و با مقایسه کلیه این ویژگی ها با اطمینان بیشتری می توان از احتمال افزایش قیمت تا سطح ۴۷۳۷ بحث کرد و در چارت پایین فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید مس با هدف ۴۷۳۷ دلار/تن بوجود آمده است که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۶۳ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح هم شکسته شود باعث افزایش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۸۱ خواهد شد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۵۱ (پایین ترین سطح ۷ ژانویه) تشکیل شده است و قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در این موج قادر است خود را تا سطح ۱۵۸۱ بالا بکشاند.

از لحاظ تکنیکال الگوی مثلث که در نمودار پایین بین روزهای ۲۴ دسامبر ۲۰۱۵ و ۱۹ فوریه ۲۰۱۶ شکل گرفته است به افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی اشاره دارد و هدف این افزایش شارپی قیمت را می توان سطح ۱۶۱۰ پیش بینی کرد. از این رو برای امروز می بایست حرکت صعودی را بادقت تحت نظر داشت زیرا ممکن است حرکت افزایشی به بالای سطح ۱۵۶۳ دست یابد و پس از آن حرکت صعودی برای تقویت قیمت به هدف ۱۵۸۱ آغاز گردد.

در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۴۹ باعث فرود قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۳۷ می شود که محل برخورد قیمت به خط روند بالایی الگوی مثلث می باشد. بنابراین در صورت تثبیت شاخص قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۵۶۳ از لحاظ تکنیکی هشداری بر افزایش بیشتر سطح عمومی قیمت آلومینیم آلیاژی است و برای امروز دامنه حمایت در نقاط پایین تر ابتدا در سطح ۱۵۴۹ و پس از آن در سطح ۱۵۳۷ دلار/تن قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم