تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن اگر به همین صورت در بالای سطح مقاومت ۱۲۱۸ تثبیت شود به ترتیب تا نزدیکی سطوح ۱۲۲۵ و ۱۲۳۰ افزایش یابد و اگر این سطوح هم شکسته شوند به سطوح ۱۲۳۵ و ۱۲۴۰ و پس از آن سطوح ۱۲۵۲ و ۱۲۶۰ افزایش می یابد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت اونس طلا توانسته مقداری به بالای سطح ۱۲۱۸ برسد و چنانچه در بازار آمریکا نیز بالای این سطح تثبیت شود به معنای تکمیل شدن موج نزولی اصلاحی از سطح ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد که می تواند دوباره قیمت اونس طلا را به سوی سطح ۱۲۶۰ هدایت کند. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۲۰۷ باعث برگشت و اصلاح قیمت به ترتیب تا سطوح ۱۲۰۰ و ۱۱۹۱ می شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت اونس طلا پس از لمس سطح مقاومت ۱۲۶۰ به خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۴) برخورد کرده است و تا زمانیکه بالای این خط روند تثبیت شده است ممکن است به بالای سطح ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برسد و زمینه را برای افزایش دوباره قیمت فراهم کند.

از منظر تحلیل تکنیکال خط میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز در حال تلاش برای گذر کردن از خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است که اگر موفق شود سیگنال عبور طلایی (Golden Cross) و معمولا خرید قوی صادر خواهد کرد. از این رو برای امروز اگر قیمت اونس طلا در بالای سطح مقاومت ۱۲۱۸ با قدرت تثبیت شود و عبور طلایی در نمودار اونس طلا رخ دهد، امیدهای جدیدی برای افزایش قیمت بوجود می آید و این بار خریداران وارد صحنه خواهند شد.

موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نیز به ۷۵۲٫۲۹ تن افزایش یافته که بالاترین حد از مارس ۲۰۱۵ به این سو است و همانطور که می دانیم خرید صندوق اسپایدر نقش مهمی را برای نوسانات اونس طلا بازی خواهد کرد و با رجوع به آنها می توان از قدرت خرید طلا توسط این صندوق و افزایش اونس طلا که از ابتدای سال جاری شاهد آن بودیم، مطلع شد.

به باور ما مهمترین سطح حمایت در نرخ ۱۲۰۰ است که می تواند در مسیر حرکت اصلاحی مانع بسیار جدی و محکم باشد و پس از برگشت و اصلاح قیمت از سطح ۱۲۶۰ (بالاترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) تا کنون موفق به تثبیت کندل روزانه پایین آن نشده است. امروز در تقویم اقتصادی ایالات متحده ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران میزان ضریب اطمینان مصرف کننده و آمار فروش خانه های موجود اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا